Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 878 ggr
Eiyra
0

Tolkningshjälp önskas

Häromdagen kände jag något dra i mig hela dagen. När jag kom hem och lät mig föras iväg av vad det nu var som ville ha uppmärksamhet så var det som att sitta och zappa mellan olika tv och radiokanaler. Hamnade på ett ställe och hann knappt se vad som försigicks förrän jag sveptes med till nästa osv. Ända tills det klang till ett ljus uppifrån (ja det låter lite skumt men ljuset var ett ljud eller om det var tvärtom) hela min uppmärksamhet drogs mot ljuset och det sa bara svisch så åkte jag dit och så kom det ett ansikte fram. Den klassiska bilden av the green man förutom att denne hade illröda kinder, röd lite svullen näsa med en vårta på och när han log så såg man att han saknade lite tänder. Och han hade en sån där "jag drack alkohol för några dagar sedan" andedräkt.

Så ja…  umm… vad i hela… ???

Tar tacksamt emot tolkningshjälp av alla de slag för min hjärna har fastnat i någon slags "en alkoholiserad green man wtf?!?" loop

korseett
0

haha det där lät intressant men jag kan inte hjälpa dig med tolkning tyvärr men väntar med spänning på den.

Tistel-
0

var det en dröm eller hände det i vaket tillstånd?

Eiyra
0

#2 Det var ingen dröm. Jag varken sov eller var sömnig. Men jag skulle nog inte kalla tillståndet för helt vaket heller, jag var väl lite sådär halvt om halvt medveten om vad som hände runt omkring mig. Jag försvann iväg helt enkelt, eller rättare sagt något drog iväg med mig. Något slags förändrat medvetandetillstånd. Det brukar hända lite nu som då :)

Men när en varelse kommer och drar i mig så pass starkt som den gjorde häromdagen då brukar den vilja mer än att bara visa upp sig. För saker som bara vill säga "hej vi är här" de brukar meddela sig på andra sätt.

Och om jag vänder på det och tänker att det inte var den jag såg som drog iväg med mig utan någon annan som ville mig något genom att visa bilden på ansiktet. Då är jag lika undrande till det för jag kan inte förstå vad den menar med en bild på en green man som har tittat lite för djupt ner i glaset.

KlaraStjarnljus
0

Ur led är tiden? ;)

Eller var det kanske gamle Bacchus, romarnas vingud, som ville dig något?

Eiyra
0

Tack för svaret :) Jo jag har grunnat lite på om det var bacchus vilket jag inte tror. Pratade lite med min mor och hon tyckte det var någon som ville säga åt mig att slappna av mer och ha lite roligt :)

Försökte släppa det hela men det var ngt som irriterade i bakhuvudet hela tiden. Sen fick jag svar från annat håll men svar man får därifrån är som vanligt en gåta i sig så nu har jag ngt mer att grunna över Räcka ut tungan  Jag har lagt en pågående stämpel på det hela och lagt ner det i min 'mysterie påse' så ska jag ta upp och kika på det när storstöket är klart här hemma.

Bappho_
0

Skulle också gissa på Bacchus.