Skuggornas bok?
Jag måste verkligen skaffa en Skuggornas Bok nu efter alla dessa år men jag skulle behöva lite hjälp - problemet är att jag kan inte hitta någon.
Vet ni var man kan köpa en Skuggornas Bok?
Jag vet också att man kan göra en själv, men hur gör man då?
Skulle verkligen behöva alla tips ni har! :)

jag köpte en vanlig svart bok med hårda pärmar i en bokhandel. Sedan klädde jag den med svart sammet samt satte på ett ganska stort pentagram. Den är jag jättenöjd med och den är snart fulltecknad. Så nästa bok får nog bli i mörklila sammet med en triquetra på. kram tindra

Någonting att skriva din magiska dagbok/anteckningar i kan du hitta i närmsta bokhandel.

Jag hittade min på Indiska!;)
wtf? kan man hitta allt på indiska?!
Jag hittade min på Partaj! Jag älskar ju drakar så det kändes helt naturligt att ha en med en drake på =0)
Kolla tradera!

Jag gjorde min egen….
MVH Isnornin
Jag tänkte göra en egen men… Hehe hade alltför höga förväntningar! jag tror jag håller mej till annat pyssel i framtiden=)

Åh vad fin den blev! =)

Så egentligen är det bara att ta vilken bok som helst och bestämma att den ska vara ens BoS? Okej :)

#11, Ja visst, det är bara att använda den bok som känns rätt för dig. Det kan vara en hemgjord, en köpt, något du har hittat på vinden o.s.v.
Du kan också gäre en BoS av en pärm, som man sätter in papper, fickor och annat i. Det fungerar utmärkt, jag använder mig själv av en sådan.
Sen har jag hört om folk som har sin BoS på datorn, det går ju det med.
men vad används den till och varför? Jag har fortfarande inte fattat det..

# 13 har du tittad i tråden Book of Shadows? ;) Jag har min till att skriva ner bra och magiska saker i. Samlar bilder och tankar etc. Ibland har mina barn skrivit eller ritat ngt viktigt i den.:)
jo men jag fattar inte skillnaden på den och en vanlig dagbok? vad är det som är skillnaden mer än att en del har ett pentagram i? *förvirrad*

#15 Själv har jag en massa BoS. I en bok skriver jag ner viktiga saker jag vill minnas ur böcker jag läser som har med mitt häxeri att göra, t.ex. info om gudar, gamla riter jag tycker är intressanta osv. Sen har jag en bok där jag skriver ner besvärjelser (oftast såna jag prövat). Sen har jag en om örter och växter, en drömbok, en tarotbok där jag skriver ner alla mina läggningar så jag kan gå tillbaks och titta sen. Och sen har jag också en bok där jag skriver ner allt magiskt jag prövar, hur jag gjort och resultat osv.
Så det är inte en vanlig dagbok utan böcker som bara har med mitt magiska liv att göra.

En BoS är som en "receptbok", där du skriver ner formler och fakta, olika texter etc.
I min har jag, förutom formler, en örtavdelning med fakta om olika användbara örter, recept och ritualer där de ingår, olika meditationer och resor, chants, hur jag slår min cirkel och åkallar elementen, hur jag sätter upp mitt altare, ritningar, olika ritualbeskrivningar m.m. m.m.
Alltså inga personliga tankar eller upplevelser, dem skriver jag i min magiska dagbok. Min BoS ska kunna gå i arv eller användas i gruppritualer, min magiska dagbok är endast för mig.
Min BoS (Grimoire/Skuggornas bok) är en A5-pärm där jag sätter in både utskrivna sidor, handskrivna (och -gjorda) sidor, och plastfickor att lägga saker jag inte vill eller kan ta hål i.
Utsidan har jag inte klätt ännu, har inte känt behovet av det, så länge den fyller sin funktion och är magisk för mig. Jag klär den när jag är klar över hur den ska kläs.
Min magiska dagbok är en vanlig svart dagbok (från Pollux en gång i tiden ^^).
aha nu börjar få grepp om vad den är till för. Tack för svaren #16 och 17 samt Coturnix som skrev till mig angående samma sak.
Att skriva dagbok är inte något för mig men speciella händelser kan råka komma på pränt någonstans. Däremot älskar jag receptböcker så då skulle man kunna ha den i stil med din #17. Passar mig bättre det.

En bra regel är: Gör din BoS som det passar DIG, men sen är det aldrig fel att få lite olika exempel på vägen så att man kan lista ut vad det är man är ute efter 
precis!

Köpte min på http://www.amuletten.net , men tror nog som många här redan nämnt - att det går lika bra m en anteckningsbok el dylikt - något som känns rätt i hjärtat för en själv!

Tack för alla tips i alla fall! Just nu har jag allt i en pärm, men det ser så otroligt fult ut, vill gärna ha en riktig bok :)

hej jag har hittat mina dels hos greendragon samt på alvljus men har även innan använt mig av egengjorda böcker.