Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 5567 ggr
Lorizza
0

Test på vilken sorts häxa!

hej!

Finns det nån rolig test man kan göra för att se vilken sorts häxa man ärom man nu är det? Skulle vara intressant!

Kram Lorizza

Vinga
0

Vet du Lorizza?? Det var en bra trådGlad Det skulle vara kul med ett sånt test. Jag vet inget sånt test själv men någon annan härinne kanske vetGlad

Kraaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

Astrina
0

Finns det något roligt test man kan göra för att se vad för någon slags kristen man kan vara?

Det skulle vara väldigt enkelt om verkligheten vore förskaffad på det viset men jag befarar att man endast har svaren inombords.

Vinga
0

#2 Jag vet att det inte började så bra med Domedagstråden och allt, men vad sägs om att ge henne en andra chans!?

Men ett kristen-test vore också kulGlad 

Och nej jag gillade inte heller Domedagstråden. Men Lorizza är en medmänniskaGlad

Kärlek regerarGlad

Kraaaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

Astrina
0

Alla förtjänar absolut en andra chans men jag syftade i första hand på att förlita sig till tester. Ofta ger de en mycket förenklad bild av någonting större. Om man har ett öppet sinne så tror jag man finner trådarna till sitt inre eller vad det skulle vara om man trodde annorlunda. Om det är någonting speciellt som talar till en så ska man absolut utforska det, enligt min mening. Nyfikenhet leder till kunskap!

Vinga
0

#4 Jo jag vet men jag skulle ändå tycka att det vore lite roligt och intressant.

Men å andra sidan……………..jag tokälskar tester av (nästan) alla sorterGlad Så om någon skulle kunna ge en hänvisning till mig och trådstartaren skulle det vara jättebra och snälltGlad

Kraaaaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

Iram
0

Kanske skulle vi kunna skapa ett "häx-test", och då menar jag givetvis ett totalt ovetenskapligt test som man kan göra på skoj!

Visst är det så att svaren finns inom en, att alla häxor måste finna sin egen stig. Dessutom ska man nog passa sig för att sortera in människor i olika fack.

Men ibland kan det vara kul med något som bara är på skämt också! Räcka ut tungan

Vinga
0

#6 Ja tack snälla IramGlad

Lorizza
0

Tack

Thistle
0

Här är ett i alla fall:

http://www.quizilla.com/users/Blackwren/quizzes/What%20kind%20of%20'witch'%20are%20you?/

Thistle
0

hmm, vad gjorde jag för fel, varför går inte länken att kicka på?

Thistle
0

You are a fiery witch. Your charisma and sensual beauty draw many to you. You are creative and full of vitality and inspiration. Never one to blend in, you're appearance is bold, bright and..er.. fiery :) You draw your power from fire and may be a bit of a pyro.. for pretty sented candles at least.

Sån är tydligen jag :)

Vinga
0

#11 Jag var tydligen en vindhäxaGlad Fladdrar hit och dit och fram och tillbakaFlört Det är kanske där min eklektiska vildhäxesida kommer Skrattande

Kraaaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

Vinga
0

Tack Lorizza och Thistel för länkenGlad

Ja! Så här såg mitt resultat ut: 

"You are an air witch. You´re very intelligent and draw you power from the air. Thin and small in apperence, you´re full off insight and vitality. You probably wish to travel the world……….and to fly. Your powers of visualization and invisibility make you a great observer, thinker and sometimes artist. Your spirit moves as the wind, giving life to all". Det är tydligen den sortens häxa jag är och 98% känner jag igen mig iGlad

Kraaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

Vinga
0

Jag kände första gången jag gjorde testet att flera svar passade mig så jag gjorde det igen och gav på vissa frågor det andra alternativet som passar mig, också.

Så! På sätt och vis är jag en vattenhäxa med: "You are a water witch. Beutiful and intuitive, you draw your power from the water. You can be tranquil and terrible at one and the same time and might be described as "moody". You appreciate literature and may be a poet/writer. Graceful and powerful as the water itself, the rest of us envy your ability to love and be loved by others."  Och denna passade också in på mig till 98-99%

Så tydligen är jag både vindhäxa och vattenhäxa men om man tänker på att jag är född i fiskarnas tecken enligt det västerländska horoskopet och i grisens tecken enligt det asiatiska horoskopet och att jag dessutom känner att både vildhäxornas och den eklektiska häxornas livsstil passar som hand i handske för mig, så är det nog inte så underligt att jag känner att jag passar in på både vindhäxan och vattenhäxanGlad

Det är förvirrande att vara jagGladSkrattandeFlört men spännandeGladFlört

Kraaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

KlaraStjarnljus
0

Jag är också en blandning av vatten och vind/luft. Men det visste jag redan, sådan har jag varit sen jag var barn :)

fridelfina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev vattenhäxa:

"You are a water witch. Beautiful and intuitive, you draw your power from the water. You can be tranquil and terrible at one and the same time and might be described as "moody." You appreciate literature and may be a poet/writer. Graceful and powerful as the water itself, the rest of us envy your ability to love and be loved by others."

Coturnix
0

Det här måste ju vara magiskt! Att man kan få så bra svar på bara fem frågor! :) Jag är en riktig Ord-Häxa! Med J.

Astrina
0

Ja inte kunde jag hålla mig borta inte Generad… Vattenhäxa även jag, läste water bitch först men det kan nog stämma det med haha!

LinaN
0

waterwitch, me ntycker sånna här tester är emst litet lagom sött o fåniga ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

fairytindra
0

Jag fick samma svar som du thisle..en eldig häxa

jYou are a fiery witch. Your charisma and sensual beauty draw many to you. You are creative and full of vitality and inspiration. Never one to blend in, you're appearance is bold, bright and..er.. fiery :) You draw your power from fire and may be a bit of a pyro.. for pretty sented candles at least.

Alvljus
0

Jag tycker det är jättekul att göra sådana här test, Quizilla har många fånroliga test - som vilken sorts kaffe man är eller vilket verktyg! *fniss*

Jag blev en vindhäxa. "You are an air witch. You´re very intelligent and draw you power from the air. Thin and small in apperence, you´re full off insight and vitality. You probably wish to travel the world……….and to fly. Your powers of visualization and invisibility make you a great observer, thinker and sometimes artist. Your spirit moves as the wind, giving life to all"

Hennum
0

You are a dark witch. You are drawn to what you probably call "the dark arts" because of a need for power and mystery. You probably dress in a gothic style and like to exude a sense of strength and power. You might wear large crosses (how they are related to witchcraft is beyone me) and dark makeup.. lots of black. You don't have much natural power and are a lot of show, but you're a kickass girl and we all admire.. em.. fear you :)

hahaha. så roligt. :D enda skälet till att jag blev en mörk häxa var att jag klär mej i svart och tycker om svart. men det var skoj ändå.

hör ni, ni ska vara rädda för mej! är ni det? ni skulle bara våga annat ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

isnornin
0

Hennum, jag skakar…..Cool

Jag gjorde testet.. Jord häxa…

Försökte att klippa o klistra vips så var det borta!!

Finns det test för att se vilken kristen gren man tillhör?

MVH Isnornin

altrheio
0

Jag var visst en luft häxa. Vem kunde tro det.

"You are an air witch. You're very intelligent and draw your power from the air. Thin and small in appearance, you're full of insight and vitality. You probably wish to travel the world.. and to fly. Your powers of visualization and invisibility make you a great observer, thinker and sometimes artist. Your spirit moves as the wind, giving life to all."

Hennum
0

det gör du allt rätt i isnornin! :P

varför blev alla ni andra sånna snälla häxor? :P o inte jag!? buhuu

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

[trumman]
0

**
You are an earth witch.**

You have a bit of each of the other elements in you, but still stay your solid self. You are loyal, giving, and trustworthy which unfortunately may cause people to take advantage of you at times. You draw your power from the earth around you and have great respect for Gaia/the mother, and as the earth, you too are beautiful and can make a wonderful mother.

lightseeker
0

detta blev mitt resultat:

You are a spirit witch. Many envy you because you draw your power from within. A mix of all resides within your vital spirit and makes you what is called a "natural" witch. Lucky you. Your powers of intuition are extraordinary, you're intelligent, creative, and beautiful but have a sense of mystery about you. You have a tendency to stay invisible and don't like a lot of attention. You have a strong urge to travel and most likely have already been further than most.

konstigt för jag förstår inte vad spirit witch, skulle innebära. Jag trodde att det bara var indelat i de olika elementen.

Hemskt sägandes: men det verkar vara en väldigt stämmande personbeskrivning.

Lorizza
0

hihi

Ijin
0

Spirit witch

You are a spirit witch. Many envy you because you draw your power from within. A mix of all resides within your vital spirit and makes you what is called a "natural" witch. Lucky you. Your powers of intuition are extraordinary, you're intelligent, creative, and beautiful but have a sense of mystery about you. You have a tendency to stay invisible and don't like a lot of attention. You have a strong urge to travel and most likely have already been further than most.

Där ser man.. Det visste inte jag..:p

Marelden
0

You are an air witch. You're very intelligent and draw your power from the air. Thin and small in appearance, you're full of insight and vitality. You probably wish to travel the world.. and to fly. Your powers of visualization and invisibility make you a great observer, thinker and sometimes artist. Your spirit moves as the wind, giving life to all.

Ewerhof
0

Jag blev en Dark Witch.

Men det där testet var inte mycket att 'hänga i granen'. Jag gjorde om alltihop och svarade helt lika förutom färgvalet som jag ändrade från svart till grått och då blev jag en luft häxa istället.

lightseeker
0

oj, ijin, vi är visst likadana slags häxor, kanske dags att bilda en egen klubb nu då, klubben för inbördes beundran kanske!?

varulven
0

You are an earth witch. :) se där

Bybo
0

fiery witch :-)

lightseeker
0

oj, oj, bybo, är du också med här nu?

Bybo
0

Har varit med länge jag *flin* Men läser mest

Iram
0

Jag är visst en eldhäxa! Å andra sidan blev jag inte förvånad då jag alltid har dragits till, och även fruktat, elden. Har nästan alla mina planeter i eldtecken och naturligtvis är jag ett lejon. :-)

You are a fiery witch. Your charisma and sensual beauty draw many to you. You are creative and full of vitality and inspiration. Never one to blend in, you're appearance is bold, bright and..er.. fiery :) You draw your power from fire and may be a bit of a pyro.. for pretty sented candles at least.

trampolin
0

Jag var en lufthäxa :)

Thistle
0

Hehe, kul att ni hängde på och gjorde testet. Sådana tester är ju självklart bara på skoj och något man får ta med en nypa salt.

Här kommer ett till test jag hittade:

http://www.ym.com/jsp/quiz/oct1802.jsp

Jag är:

You're a Witch of the Craft!

You may favor the more open style of the Craft, where practices are fairly loose and there are lots of events going on in the community, such as planting trees, celebrating festivals, and so on.

This is more "pagan" than specifically witchy. Look for like-minded people with which to develop this practice - and have fun!

fridelfina
0

Blev samma som du, Thistle, You're a Witch of the Craft!

Iram
0

Jag med, undrar om det bara finns det svaret? Flört

fridelfina
0

Kanske? Med det andra testet vart vi iallafall olika ju

varulven
0

jag vart oxå a witch of the craft

Bappho_
0

Vet inte om testet funkade så bra för mig. Jag blev eldhäxa. Och eld elementet är det element som jag vanligtvis brukar känna att jag har dålig kontakt med. Hmmm….

Astrina
0

Hmm witch of the craft…

Iram
0

Bappho, du kanske är eldigare än du själv tror? Flört

Ijin
0

Min stämde iallafall väldigt bra på mig=)

Vinga
0

Mina med Glad