Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 825 ggr
Moonchild
0

Nordman

Nordman ska avrätta häxa på scen

Hm, jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här…Vad tycker ni?

Thistle
0

Han hade kunnat nvända pengarna till något bättre. Om det är så att han försöker skapa en dikussion i ämet gör han de definitivt på fel sätt. Vad säger ni, ska vi åka dit och demonstrera?Räcka ut tungan

Moonchild
0

Alla skulle nog bli lite chockade om vi marscherade upp där, haha :)

Vinga
0

2# JaaGlad Ska vi??SkrattandeFlört

Kraaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

[trumman]
0

Han har tydligen inte slutat knarka då med en sån idé :)

lightseeker
0

min fråga till honom är: vad är syftet med häxbränningen, när han har svarat på den frågan, då skall jag ta ställning till ev. deltagande i manifestation/demonstrations-deltagande.

LinaN
0

alltså…… *djup långdragen suck*

jisses….. men jag kan också förstå tanken, ingen annan har vågat göra en sån här sak…. 

men häxbål anno 2008 efter helige kristus i sverige njaeh…… det sticker illa i ögonen, men jag kommer nog titta på det ändå…. alltid intresserad av hur folk vågar ställa sig i en hög med brädor o skit o låta ngn tutta på det för sceneriets skull……

så min kvinnliga står emot min konstnärliga och nyfikenheten här…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hennum
0

jaaa. vet inte riktigt vad jag tycker. men jag tycker nog att det är väldigt onödigt att slösa bort så mycket pengar för att bränna en dansare som ska föreställa häxa. det kan säkert bli mycket effektfullt och det behöver ju inte verka som att man tycker det är något bra med häxbränningarna utan bara för att "skapa debatt". men det är ändå slöseri på pengar.

jag är med på en demonstration om det blir nån ;)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hias
0

Jag åker gärna med om de skulle behövas ,hur kan han äns ha en så vidrig tanke(Han måste ha en undermedveten räddsla).Demonstrerar absolut mot detta…..

varulven
0

jag tror inte någo ur nordman tycker att häxbränningarna var ok, utan ser det nog mer som ett sätt att påkalla upmärksamhet. Det enda jag vet om låten i dagsläget är att den ju faktiskt berör ämnet häxbränningar så det är ju inte direkt som att han hämtat sin scenkonst från luften. Jag tror inte jag kommer bemöda mig med att åka ner och demonstrera alls faktiskt. Han bränner inte nån av oss och vill garanterat inte göra det heller. se det för vad det är istället.

Det jag kan hålla med om är väl att det möjligtvis känns som otroligt slöseri med pengar.

lightseeker
0

som sagt: när jag vet syftet/avsikten med hans uppvisning, så kan jag ta ställning.

sunflower123
0

Hemskt att det får visas på scen!! Det är egentligen detsamma som vilket utstötning/utanförskap som helst… undrar om han försöker få folk att tänka annorlunda om vad för en viss tro folk har…. I det här landet får man tycka och tro vad man vill så länge man inte skadar någon annan…. Nordman skadar ju indirekt några andra genom att göra så här.

Skulle vara mycket intressant och få veta vad som rör sig bakom pannbenet på honom eller om det endast är ett stort tomt rum…