Kommande temavecka: Imbolc!
Nu har jag ju kollat upp litegrann vilken temavecka de flesta verkar vilja börja med, och eftersom det lutade starkt åt högtiden Imbolc så bestämmer vi det, tycker jag.
Med start fredagen den 1 februari, kör vi en hel vecka då vi fördjupar oss lite mer i och omkring denna sabbat!
Vi behöver såklart förbereda oss lite också, så jag skulle vara jättetacksam för all hjälp jag får. Artiklar är är välkomna! Maila dem till mig, gärna med tillhörande bild, så ska jag publicera dem. Andra tips likaså, t ex pysseltips, passande ritualer och spells, ja allt som har med Imbolc att göra. Vad betyder Imbolc för dig? Tänk gärna ut intressanta trådar till forumet. Även fotografier som jag kan sätta ut här på sidan tages tacksamt emot!
Sedan är det bara att se fram emot årets första sabbat!
Kram Marie

mm, för första gången skall jag fira ett helt år med årshjulet som rättesnöre, jag njuter

Kanske skulle vi satsa på att ha en temavecka runt varje sabbat här på "häxor"? Känns ju alltid roligare att fira något om man har andra runt sig som firar samma sak, även om vi bara umgås genom datorn.

Just det, precis så tänker jag.
Mycket bra idé!!

Är det inte lite sent att börja temaveckan den 1a med tanke på att det är imbolc den 2a redan. Kan vi inte börja redan nu? Det är ju alltid roligare att diskutera en högtid innan den inträffar. :-)

#5Det har du rätt i. Vad tycker du Iram?:)
MVH Isnornin

Vilken fin bild föresten!
MVH Isnornin
En ännu bättre idé!

Javisst, det kan vi såklart! Vi kan ta från och med nu och fram till strax efter Imbolc (vi kanske vill utvärdera lite efterråt?).
Fast då blir det inga förberedelser utan då kör vi och det blir som det blir!
Ska försöka få låna datorn en stund ikväll och skriva mer om Imbolc!

Vilken häftig bild! Ser ut som vattenhimmel! :)
Och jag tycker tema runt sabbaterna låter toppen. Är ensam om mitt firande och vill gärna ha 'elektroniskt' sällskap.

#10, jo, ensam som sagt, men finns det någon i närområdet som vill slå sin påse ihop med mig i imbolc-firandet, så säger då inte jag nej.

Imbolc är ju ett keltiskt ord och som vanligt så låter det sällan så som man stavar ordet när man ska uttala det.
Vad jag har läst så uttalar man imbolc immol'g'

Det känns härligt att vårens första sabbat är i antågande. Tyvärr jobbar jag hela helgen och hinner nog inte bidra med så mycket i några dagar framöver, men på söndag kväll eller i början av nästa vecka ska jag försöka få vara ifred med datorn ett tag.
Ha en trevlig helg ni andra! /Marie

vilken underbar bild!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan