Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1362 ggr
Lorizza
0

Dommedagen!!

dommedagen är nära ingen himmel utan jord häxor kommer brännas!

helenaK
0

det låter obehagligt värre hahahahSkrattande

korseett
0

men va trevligt- då ses vi ju där!

Coturnix
0

…bra det där med ordet jord! Reklamen på sidan här th innehåller plötsligt försäljning i storsäck!!! Kul det där med sökord!!!:D

…Jordhäxa…

Moonchild
0

Om ett domedagsbudskap faktiskt kom från någon som kunde stava, så kanske jag skulle ta det på allvar. Lite eld vore ju skönt, det är ganska kallt idag.

_A few witches burning gets a little toasty here :)
_

[trumman]
0

Koolt, jag tar med grillkorv!

fairytindra
0

jag tycker vi att vi har bränt häxor tillräckligt…varför inte inrikta sig på en annan grupp…kristna tex… fast annars ser jag helst att alla lever i sin tro utan att klanka ner på någon annan kram tindra

helenaK
0

#6 bra sagt..

LinaN
0

åh, äntligen litet värme! :)

och om domedagen bara behagade komma så man blir klar med sitt förvärv….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

siddelina
0

Ja, varför ska det alltid klankas på de som har en annan tro än den kristna exempelvis? Det är ju bara tröttsamt att ens ta till sig! Bra sagt Tindra!

Vinga
0

Vet du Lorizza?? Utan häxorna (de kloka gummorna) hade vi inte haft mycket till medicin inte……………. Tänkt på det??

Och dessutom jag som är kristen vit eklektisk vildhäxa, frågan är ju vad som händer med mig??

Kraaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

Vinga
0

Vill också säga att jag håller med Tindra jag med. Det var så jättebra skrivetGlad

Kraaaaaaaaaaaaaam och ljus kärlek/VingaGlad

NightPhoenix
0

Citat - "My Goddess gave birth to your god" - Bye bye!

Yggdrasill
0

Lite värme och mörker har väl aldrig skadat nån:P

Ijin
0

eld? mm skönt.. så kallt nuförtiden.. sen är väl vi häxor rätt immuna mot eld?

NightPhoenix
0

Japp….Fire walk with me.

lightseeker
0

bål till häxor, skalperingar av indianer, förrymda slavar som beblandade sig med vita kokade man levande, giftasvuxna hedniska gudinnetroende kvinnor våldtogs av de tyska godsägarna på bröllopsnatten i lettland, har vi fler exempel, här, på hur man tystar ned de fri-tänkande, så fortsätt att räkna upp våldets ansikte bara.

NightPhoenix
0

Maktgalna fanatiker. Är det detta som kallas ljus och kärlek?? Jag blir så jävla förbannad …. lightseeker dessa människor gör mig fradgatuggande och snart säger jag kanske något jag får ångra…..varför lägger jag ner energi på det här.

lightseeker
0

#17, kan det vara så att du lägger ner energi på detta för att du blir engagerad.

NightPhoenix
0

Ja det blir jag men jag borde veta bättre när dessa fjantar lägger in nåt sånt där dravel i ett forum. Men det du skrev om våldets ansikte är människans sanna ansikte och vilka som är onda det vet jag så väl.

Coturnix
0

/…ne jag köper ingen köpejord…jag gräver runt lite i komposten…:

Jag känner igen det här, det får vi inte missa. Lägg till och dra ifrån. Rimma och gissa…klar! Ps bry er inte om mig jag tänker bara lite högt./

lightseeker
0

jo, vi bryr oss vist om dig och det som du tänker högt om, berätta nu, så jag förstår vad du tänker högt om.

skogsgubben
0

Jag funderade faktisk här om dagen på att ta bort den här tråden. Men jag låter den vara kvar.

Ganska bra att kunna visa upp kristendomens intoleranta sida.

Om man ska tala om ondska och någon form av djävul så har den kristen klädnad. Helvetets högkvarter ligger i Vatikanen. Alla kristna samfund av idag som använder sig av Bibeln har sitt ursprung och rötter i Romersk Katolska Kyrkan. En patriakal maktaparat som spyr ur sig dogmer och en massa livsförtryckande regler. Man bankar in synd och skam i människornas hjärnor.

Coturnix
0

"Dummedagen". Alla stjärnor är inte alltid tända ibland.

skogsgubben
0

Jag uppmanar alla som har en bibel att i protest mot den patriakala intoleranta maktaparatan bränna upp den.

Jag brände upp min bibel under en ceremoni för 1 år sedan.

Bränn bränn bränn

Ljusalv
0

Är denna Lorizza på allvar?

Ljusalv
0

hm, skogsgubben, att bränna böcker ger obehagliga associationer..

NightPhoenix
0

#23 Dummedagen ha ha ha.  Åh Coturnix, tack den behövdes.

skogsgubben
0

#26 Kristendomen och Bibeln ger mig obehag.

Jag var inne på Jesus.ifokus och skummade lite. Ve och fasa. Man blir riktigt skrämd över vilka människor det finns.

Jag kan inte annat än känna förakt mot kristendomen och vad den har ställt till med.

Ljusalv
0

skogsgubben, jag tror världen har haft nog av bokbål oavsett om det är misshaglig litteratur eller heliga skrifter..

Moonchild
0

I bibeln finns många kopplingar till forna Gudinnor och liknande.. Läser just nu en bok av Birgitta Onsell (Jordens Moder i Norden) och där finns massor av citat så som Hosea 2:11 "Jag skall göra slut på all hennes fröjd, på hennes fester, nymånader och sabbater och alla hennes högtider". Okej, det är förtryck av Modern som uttrycks, men det är ändå.. Ja, jag tycker det är viktigt.. Så man får veta att det funnits något annat..

Sedan så finns det ett jättevackert citat i ordspråksboken.. "Visheten ropar högt på gatan, på torget ljuder hennes röst. Mitt i larmet ropar hon, i stadens portar tar hon till orda" (Ords 1:20-21)

Jag har mycket emot kristendomen och dess anhängare, faktiskt, men jag tycker om litteratur, även om Bibeln är ett riktigt sömnpiller. Haha, förstår inte riktigt hur man kan få ut en hel religion ur allt det pladdret.

Vinga
0

Bara så ni vet: Bara för att jag är kristen så sällar jag mig INTE till de fördömmandes skara, jag menar det vore ju verkligen att kasta sten på sig själv, jag är ju häxa med.

Det är hemskt att se dessa människor som säger sig vara kärleksfulla och säger sig gå i Jesu fotspår hålla på att fördömma häxor och trollkarlar, det är ju dessa som har hittat örter som botar så då tror jag att det är meningen att häxor och trollkarlar ska finnas.

Jag tror inte att Gud menade detta att häxor och trollkarlar ska brännas på bål, det är ju nämligen så att på stormötet i Nicea så bestämdes det vad som skulle komma med i Bibeln och  jag tror tyvärr att mycket viktigt lämnades som egentligen borde kommit med i Bibeln.Ledsen

lightseeker
0

#28, hm, skogsgubben nu har du fått mig att tänka till här: ordentligt.

Min morfar var av same-familj, har jag förstått nu, sent omsider.

Jag har fått många av mina egenskaper efter honom, känner jag.

Han valde att bränna sin bibel och förbjöd min mamma att gå i söndags-skolan bla.

Det kanske inte BARA var för att han trodde på kommunismen.
Men nu blir jag faktiskt litet sur på honom. HAN borde ha berättat litet mer för sina barn och barnbarn, om det förflutna.

Tidigare har jag bara varit förbannad på mina förmödrar, men den här tråden fick mig till att slå om, i mitt känsloliv.

Det är som att lägga förbannade pussel, dom tar aldrig slut och inte hittar man alla pusselbitarna heller, dom är borttappade för länge sedan.

Så därför håller jag faktiskt med #30, att bibeln kan vara en bra källa till att förstå, det förflutna, och det som hänger ihop med nuet.

DÄREMOT, så beror det på hur man ser på bibeln, som källan till all kunskap, eller som förvrängaren av sanningen.

Jennix
0

#31  Helt ärligt, jag tror att den Gud du tror på inte har skrivit Bibeln, så följ den Gud du har i ditt hjärta. :)

Det finns mycket bra i Bibeln och hos Jesus, men det som är dåligt - det har nog människor hittat på. Tror jag iallafall.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Lorizza
0

Lorizza talar allvar! Häxor kommer brinna,dom hatar Jesus falska

Jesus talar med mig¨

HALLELUJA

Coturnix
0

Tror inte jag ett ögonblick. Jag tänder en eld för Dig Lorizza! Varma tankar! Allting kommer att bli så bra så.

skogsgubben
0

Eftersom den här Lorizza antingen är extremt intolerant, okunnig och långt från Jesu kärleksbudskap eller helt enkelt ett oseriöst pucko som kommer jag att radera den här tråden.

Sådana här trådar hör inte hemma här.

skogsgubben
0

Jag har låst tråden tills vidare.

Angående min extremt kritiska hållning till kristendomen och min uppmaning att symboliskt bränna bibeln så betyder det inte att jag är emot Jesus. Jesus var en fantastisk man värd all respekt och vördnad. Dagens kristendom med katolska kyrkan som rot har egentligen extremt lite med Jesu ursprungliga och sanna budskap att göra. Min starka åsikt är att den gren som är närmast Jesus och den ursprungliga ur-kristendomen är gnosticismen. Bibeln är en produkt av ett gäng gubbar med behov av makt och kontroll. Bibeln samanställdes vid kyrkomötet i Nicea omkring år 350 (kommer inte ihåg det exakta årtalet). Så bibeln är en symbol för detta kontrollerande och maktfullkomliga patrikat.

Inlägget är låst för nya kommentarer