fullmåne på tisdag
så nu är det dags igen att ta med sig lite gåvor och ranta ner till bäcken och kraftplatsen. Tack och lov finns det ingen snö och den tidigare övervämmade bäcken är nu nere på mer normal nivå.

Låter fint :) jag vill också ha en kraftplats! Blir det månmöte här tro?

tisdag??? enligt min månkalender så var det i natt alltså natten mellan lördag och söndag…förvirrad:::::

Jag har inte sett månen på flera dagar, så jag har faktiskt ingen aning *snurrig*

ikväll så såg det ut som om det NÄSTAN är fullmåne, så imorgon kanske stämmer då?
här är den inte riktigt full än verkar det som men jag skulle gissa på att det är natt mellan måndag/tisdag som den visar sig full. har kollat i två svenska kalendrar nu

oj den är jätte full….
MVH Isnornin

månmöte?

ja det är jag som är snurrig..var helt säker på att det var i lördags men vid en närmare titt så stod det natten mellan mån och tis…och jag har varit ute och tittat på den..den är fin . Januari måne kallas vargmåne förövrigt kram tindra
Fullmåne är härligt. Vilkne tid är det exakt? Det vore bra om den funktionen med månfaserna fanns här på Häxor.
Vad har ni för fullmåneritualer?
Jag ska ladda mina stenar tror jag…Kanske tillverka kristallolja…
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#9 Vad har du i din kristallolja?
MVH Isnornin
enklast tänkbara: senast gjorde jag en av bergkristall: en b-kula som får ligga i olivolja och dra i fönstret ett månvarv. Sedan "kryddade" jag den med lite rosenolja. Blir fina energier…
Funderar på en av lavendel nu….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#11 vad använder du den till?
MVH Isnornin
Ja, jag är oxå nyfiken!
vilken underbar natt det var. Månen drog i mig och egentligen ville jag ut men trött som jag var så höll jag mig inne. Idag i solens sken tog jag mig en tur dit ner och hade mig skivad kiwi, mandlar och nötter. Det var otroligt vackert vid bäcken nu.
Bäckravinen är skyddad för den vitryggade hackspetten finns där och den har faktiskt gjort sig en tur till min trädgård förra sommaren. Så det är verkligen så ursprungligt det går att få där. Jag tror att de gillar det, småfolken.