Saknar...
Jag skulle vilja ha en lokal el ett hus, där häxor skulle kunna träffas.. Där det fanns möjlighet för olika typer av kurser… Häxkurser, örtkunskap, hantverk..
Med ett stort häxigt kök, med kurs i matlagning… Café kanske?
Ett stort häxigt bibliotek….
Ja nåt`sånt hade jag velat haft i min närhet:)
MVH Isnornin
Vad underbart det låter Isnornin! Det är någonting jag oxå skulle vilja ha i närheten.
åh, det är ju just det som saknas!
kunna lära sej av varandra… Själv vet jag ingen som är "som jag"

åååh en liten oas nånstans i sverige :) "häxornas hälso/kursgård" eller nått.

fick ett mail i i-fokusbrevlådan nyss om att studieförbundet vuxenskolan kunde hjälpa till, ni kan ju gå in och kolla på den länken, för att kunna starta upp någonting.
Det föds väldigt, väldigt mycket bra idéer här inne! En mycket inspirerande och positiv sfär!

Det där är en dröm jag haft länge.
åh det skulle va jätte kul om vi kunde starta en mötescirkel=) kollade in sidan och det verkar som en jättebra idé =)

kan man vara med i en mötescirkel per distans, eller måste det vara fysisk närvaro? tro.
hm det fanns ju att välja bland distans, men vet inte hur det fungerar dock….=)

åå de vore helt underbart!
själv kan jag åka 10-15 mil åt alla håll från askersund =)

här är det stockholmstrakten som är bäst :)
#12 kanske mittimellan =)

Här är en kursgård som jag själv tycker verkar vara väldigt vacker. De har en del "häxiga" kurser och sånt :)
finns det mer såna ställen runt om i sverige tro?

jaa. vad mysigt det låter när du beskriver det isnornin. dit vill jag med!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Häxbibliotek!!!:D "Som man kan tänka kan det bli"!!! :)))
Tänk om vi hade en stor skog med en lång stig fram till ett sådant Häxornas hus här inne! -Ungarna spelar ett onlinespel där alla träffas på "riktigt", ja fast på låtsas då..;)

#17 Åh ja Coturnix!!!!

Hade jag haft bil hade det låtit som en underbar idé. It still does, verkligen, men så ska det ju ligga i bärheten också…av alla! Ska vi skapa en självständig stat dit alla flyttar? ^^

ja, yippie, jag vill bo i en sådan där timmerknutsstuga med växter på taket, kärleksörten sägs ju skydda mot blixtnedslag tex

Jag vill bo i en hobbithåla!

jaa en liten "häxby" kanske? :) det låter ju underbart!

http://www.simondale.net/house/index.htm
I en sån vill jag bo! Köpa tomt, någon?

#23 det var ett härligt organiskt hus! ;) …startar en alternativa hus tråd!?:) Jag tittade lite på trädhus…
http://pakten.se/prylar/tagg/tradhus/
Så nu är det bara tomten och frizonen som saknas…;)

Vilken dröm det vore! Tänk att få bo tillsammans i ett stort gammalt hus, typ kursgård, med en tillhörande stor trädgård. Givetvis ska huset ligga intill en vacker skog, en badvänlig sjö med en strand som gjord för ritualer och inom gångavstånd ska det även finnas en klar källa. Nån som har lust att börja leta på hemnet.se?
Marie

#25 menar du typ kollektiv? (Det hade väl varit syn för gudarna;)
MVH Isnornin
kollade lite på blocket o letade fram lite alternativ till en sådant kollektiv hihi

Oj vad billigt med hus i Gällevare!
Eller vad säger ni om Gotland! (för den med tjocka plånboken!)
När jag tänker på kollektiv kommer jag alltid att tänka på filmen tillsammans av någon anledning….
MVH Isnornin
ja visst är det billigt=) kan hitta riktiga fynd överallt=)
"tillsammans" vad är det för en film? aldrig hört om.