Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 1473 ggr
Leira
0

Tarot - klädda kort

Hej på er alla! Glad

Pysslat med tarot för husbruk sedan några år tillbaka och tycker det är minst sagt spännande. Har dock lite problem med de klädda korten, d v s när man ska tolka dem som ex vis en person i ens närhet - eller när man ska tolka in de egenskaper de symboliserar. Får ofta Queen of Cups när jag lägger stjärnor kring mig själv - och får för mig att det är "jag". Har ni som är mer erfarna kring detta tips och råd på hur man ska tänka? Försöker lyssna till min intuition men det är inte alltid det lättaste *S*.

trampolin
0

Ja jag tror nog att det är du :) Är du född i ett vattentecken eller har du mycket av de egenskaperna? Det kan handla om dig själv ur ett känslomässigt perspektiv…

KlaraStjarnljus
0

Jag har aldrig förstått hur man ska tolka de klädda korten om de INTE står för en person. Eller står de alltid, utan undantag, för personer? För de är svåra att tolka på vissa platser i vissa läggningar… Jag har fortfarande inte lärt mig tolka riktigt utefter position (att korten har olika betydelser i de olika positionerna), så jag sitter ibland där med beskrivningen från bookleten i paketet och försöker fundera ut vad fasen det betyder. Känslan har jag alltid, mer eller mindre lätt att tyda, men att kombinera de tu kan vara förvirrande…

Jag känner att jag borde gå en kurs, men allt är så dyrt! Önskar egentligen att jag hade någon typ av mentor, men det får jag vänta på tills tiden är rätt. Mästaren kommer när eleven är redo.

Leira
0

Trampolin - ja, jag är vatten (kräfta)! En kurs vore inte helt fel som du talar om KlaraStjärnljus…. *skrattar gott* - att mästaren kommer när eleven är redo… det är kanske så det är!

trampolin
0

#2 jag tycker också personkorten är svåra, hehe. Men de beskriver oftast personer tycker jag.. men ibland omd et kommer upp en page/prinsessa så behöver det inte betyda att det handlar om ett barn eller ung flicka, utan det kan också vara något som man är nybörjare med.. tex om jag spår något om kärlek och jag får upp page i bägare kan det betyda att jag är ovan och naiv inom det här området. Eller page i svärd att jag inte är så smart som jag tror, att jag kanske ska fråga någon mer erfaren om råd. 

I min andra tarotlek händer det mkt mer saker i personkorten , på bilderna alltså. så de är lättare att tolka som annat än personer. Så det är nog olika för olika lekar…

Bappho_
0

Jag tycker också att de klädda korten är svåra och än fast jag köpt olika böcker som bara handlar om dem så är det fortfarande förvirrande. Och det som förvirrar är just det som du skriver. När jag använder korten på mig själv läser jag alltid de klädda korten som personer i min närhet eller som jag kommer att möta. Det blir enklast så :-)