affärer i norrköping och stockholm
Jag och min sambo kommer att besöka städerna stockholm och Norrköping i sommar och jag vill gärna ha tips på affärer eller andra sevärdheter som har med häxeri att göra. Ha en riktigt skön sommar kram tindra

Hej Fairy tänkte du på typ new-agebutiker. I Norrköping har vi haft tre affärer och samtilga lades ner under en ett-årsperiod :-( så nu har vi ingen alls. Men i Rejmyre finns New-page och de har både butik och cafe.
I Linköping finns mirakelboden på Storgatan 54. De arrangerar en glädjefestival på trädgårdföreningen 7/7 med en amssa gratisaktiviteter 12.00-2400 http://andlighet.se/node/2341
Rose

I stockholm vinns Vattumanen och Isis kammare på drottninggatan. Jupiter är en litet new age butik på hornsgatan. I gamla stan kan man hitta små underliga butiker som har en del konstiga saker som kan falla häxor och annat pack i smaken.

tack för tipsen…ja rejmyra har vi hittat på nätet och dit tänkte vi åka ..och de affärerna i stockholm kommer vi nog att besöka allihop om vi hittar dit. Vi kommer att vara i stockholm en 4-5 dagar så tid finns nog kram tindra

Tindra var du till Rejmyre?
Jag ska också till Norrköping snart, någon som vet ifall det har öppnat några bra butiker som säljer, stenar mm i Norrk?
MVH Isnornin

#4# Nej vi har inga butiker alls
i Norrköping, hoppas på att nån ska våga sig på att öppna en. Det är Reijmyre eller Stockholm som gäller. Vi köpte rejält med rökelse innan butik Escenz la ner, men nu börjar den ta slut.

#5 Vad synd…. Jag hra blivit bjuden till Saltkammaren i Norrköping, får nöja mig med det äventyret då:)
Vet du web sidan till Rejmyre?
MVH Isnornin

Hej vad är saltkammaren?
Reijmyre www.newpage.se

jag rekomenderar amuletten.se
kanon webshop!!!
o man ska ha lite allt möjligt =)

Jo nu ska jag berätta om när vi kom till Rejmyre. Det var ett litet samhälle som verkade vara väldigt lugnt och som låg mitt ute i skogen….men just den dagen som vi kom dit så var det den årliga marknaden så det var folk, folk överallt. Vi blev hänvisade till en parkeringsplats långt från affären vi ville besöka och när vi kom fram efter att ha ringlat oss fram i bilkö i säkert en halv timma så skulle de ha ganska mycket betalt för att parkera och då upptäckte vi att vi inte hade så mycket kontanter på oss…och ingen automat fanns i byn så det var bara till att köra igen…det var det besöket…vi får göra om det en annan gång , dock inte i marknadstider kram tindra

#9 nej men vad snopet! Jag ska komma ihåg att ha pengar på mig då ifall att…
MVH Isnornin

#7 jag vet inte så mycket om den än, bara att det är helande! Jag kan berätta mer när jag har varit där… (ska dit i februari)
MVH Isnornin

…en gång under en semesterresa kom vi till en by som var helt övergiven!!?!…Allting fanns men inte en människa…kusligt…det fanns en lapp på dörren till affären där det stod att hela byn var på skogsplantering…;) (Kontrast till marknadsdag)

men vad häftigt !
MVH Isnornin

#2 Jag själv ska förmodligen till sthlm i helgen :) ska titta efter de butikerna då..

ja i stockholm finns ju en hel del att välja på ..jag var på vattumannen och isis kammare…sedan åkte vi även till mariatorget och skulle besöka en butik som heter jupiter men det var semesterstängt när vi kom dit. Har sedan sett på nätet att jolanda den tredjes affär ska ligga i gamla stan men den har jag inte besökt kram tindra

#11# då får jag tåla mig lite till…