Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2355 ggr
PimTheGreat
2006-12-01 13:38
0

exem

jag har ofta problem med exem i min hörselgång…..finns det något recept på något man kan göra för att ha det lite mindre??

LinaN
2006-12-01 14:18
0

Oh, ännu  en med öronproblem! :D Inte för att det är något man ska vara glad över men ajg har precis haft ett exemliknande sår i mitt vänstra öra…

Jag gjorde ingetning vid det, utan lät bli att topsa öronen på en vecka så läkte det snällt ut. Men igår när jag rensa öronen vart det inte kul alls… *mår illa*

Men ananrs akn du också ta en topps och doppa i flytande honung, sedan tar du och smörjer in exemet med ett tunnt lager honung som du låter sitta. Honung har ju decinficerande egenskaper och är lugnande mot upprörd hud.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

PimTheGreat
2006-12-01 14:25
0

problemet för mig är att jag bär hörapparater, därför kan jag inte ha vad som i öronen. När jag får klåda har jag droppar jag droppar i men ibland hjälper inte alltid det utan då får jag stoppa hela örat med kompress och dränka det i alsolsprit för att svullnaden ska gå tillbaka, gör så satikens ont. HATAR det. därför jag tänkte om det finns något bra sätt att förebygga detta med nån dryck eller nåt…..

LinaN
2006-12-01 14:41
0

Hmmm, någon dryck vet ajg itne om jag ahr recept på…. Men allmänt svullnadsnedsättande och kanske även vätskedrivande hade vart itnressant? vätskedrivande är ju björkbladsthe, det smakar antingen rävpiss eller inget alls…… men det är klart vätskedrivande….

När jag har flyttat och packat upp akn jag gå igenom mina recept o se vad ajg hittar åt dig.

PimTheGreat
2006-12-01 14:44
0

#3 låter bra. Tack!

LinaN
2006-12-01 19:48
0

^^

det tar ett tag men jag ska leta fram vad jag kan *lova*

PimTheGreat
2006-12-02 01:24
0

#5 du behöver inte stressa. Jag kollar in med jämna mellanrum

Grodan
2006-12-03 03:07
0

finns det något "universal-recept" (t ex aloe vera, mandelolja el dyl) mot hudåkommor, exem, svamp, infektioner el dyl?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LinaN
2006-12-03 04:27
0

Grodan, universalmedle mot svamp i underlivet är filmjlölk/naturell yoghurt, vet itne om det fungerar p åfotsvamp, har aldrig ahft fotsvamp så jag vet itne……

Grodan
2006-12-03 06:48
0

just det är sant… på djur då? något skumt utslag som man bara vill smeta något på så att det läker, men så har man inget bra hemma och måste ändå gå till veterinär och ta skrapprov o tester (för att ta reda på VAD det är så att man kan få rätt medel utskrivet)

kan man bespara sig sådant på något sätt? gegga ihop en universalsalva… Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LinaN
2006-12-03 12:04
0

hmmm, det beror helt på, du akn säkert prova yohgurt p åhästen också…… jag ahr aldrig provat, var någonstans sitter exemet/såret?

isnornin
2008-01-18 11:23
0

Jag hade provat ringblommssalva.

MVH Isnornin

Tistel-
2008-01-18 19:00
0

tistelolja och ringblomssalva - funkar hur bra som helst! prova det i örat, det är lätt att smörja in också =)

mot svamp (underlivet) så är fil bra, men det som funkar bäst (enligt mej) är vattenblanding med citron och vinäger… men blanda inte för mycket för då svider det något outhärdligt…  =)

eksem, hm,

Hennum
2008-01-19 21:36
0

eksem är ett h*lvete… jag har eksem i handen och i hårbottnen. har behandlat det med kortison i flera år nu. men det försvinner aldrig… hoppas du får ordning med ditt eksem.

det kan inte vara någon allergi eller så, tänkte på att du har hörapparat. det kanske irriterar?

en kompis hade exem på sina hände, han fick något tillskott av nån b-vitamin. det funkade bra.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

lightseeker
2008-01-19 22:01
0

hm, har en tysk väninna som tror mycket på antroposofin, hennes dotter har haft svåra eksem, hon har blivit oerhört mycket bättre sedan dom började med uroterapi, som behandlings-form. Kanske något att testa för fler personer.