Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1566 ggr
HeartofLilith
0

Mot drogmissbruk?

Egentligen så känns det som en otroligt dålig ide att skriva detta med min 'riktiga' signatur eftersom att detta är något jag sällan pratar om frivilligt. Men börjar bli desperat.

Nu till frågan; är det någon här som har någon ritual/spell/you name it för att 'boosta' en att komma ur ett drogmissbruk? (Ifall det spelar någon roll, så är det amfetamin, benzo, heroin och kokain det handlar om)

Skulle vara väldigt tacksam för svar.. (som inte bara inehåller typ 'Jävla idiot, tror du att någon skulle vilja hjälpa en pundare? Dra åt helvete!') 

Blessed Be //Nyxgazer

isnornin
0

Jag kan inte komma på något så hä på rak arm! Men om det är dig det gäller, då måste jag säga att bara att vilja ha hjälp, då har du värkligen kommit en bra bit på vägen!! Lycka till!!

Skickar dig varm tanke!

MVH Isnornin

Coturnix
0

Jag har ingen erfarenhet att "jobba" mot missbruk. Min spontana tanke är att schamanistiskt bevandrade har en del att komma med här. Varmaste omtanke!

CrittersAndBugs
0

Tuff och modig fråga!!! RESPECT! Jag tror också att du skulle kunna få bra och effektiv hjälp av en helare eller botare som utövar shamanistiska läketekniker. Men det hela består ju egentligen av tre moment. Först måste du verkligen vilja komma ur beroendet, och det är ju ett jättebra tecken att du frågar här. Sen är det själva avgiftningen, både den fysiska och den psykiska, eller själsliga/andliga. Och det är ett helt annat "helvete", som det är väldigt bra att söka hjälp med. Och sist är det att bevara viljan, motivationen och drogfriheten. Jag tror inte att det finns en formel eller nån spell som kan ge dig ett komplett koncept för hela den vägen. Men jag tror absolut att du själv kan använda din magi för att "boosta" din vilja, din motivation och din kraft för att inleda vägen.

Ijin
0

Enda sättet tror jag är ren och skär vilja…

Eilonwy33
0

Verkligen starkt av dig att fråga det här, jag har inte något "häxigt" eller något annat vackert tips till dig på ritualer, spells… eftersom jag väldigt nyligen ahr fattat intresse för det här, men jag säger bara att det verkligen var modigt av dig, och att du bara vågat fråga och verkligen vill ha hjälp, är otoligt strongt gjort!

Varmaste omtanke

Nemi69
0

Om det är dej det här handlar om, HeartofLilith, så är du redan en liten bit på väg…du VILL ur det! Det sitter som sagt var i din viljestyrka! Sök hjälp på en ungdomsklinik, kämpa på och ge inte upp! Jag tror du fixar det här!

Stor kram till dej, vännen!

HeartofLilith
0

Tack för alla förstående och uppmuntrande svar :)

#6 Eftersom att jag blir ivägskickad på behandlingshem om jag tar upp det med någon sån så går det inte =/

isnornin
0

#7 Kan de värkligen tvångs skicka dig? Kan inte dina föräldrar hjälpa dig?

KBT, kognitib betende terapi ska kunna hjälpa. speciellt om du vill ha hjälp…..

MVH Isnornin

monkam
0

Jag är mamma till 2 före detta missbrukare så jag kanske kan få säga nåt av erfarenhet.

Om du har chans att komma på behandlingshem ta den tveka inte.

För om du verkligen vill sluta klarar du det bättre där nära och kära kan lätt bli medberoende.

Varma kärleksfull tankar till dej.

HeartofLilith
0

#8 förra hemmet jag bodde på vat kbt, och det gick inget bra ju…

Raxic
0

jag har vart där du är i dag… Det sättet som blev rätt för mig var att lämna den världen.. meditera mera över allt som hänt… ta en dag i taget… och försöka få mer kontakt med gudinnan.. och försöka få mer kontakt med mig själv…

prata mycket på möten men det vet du redan…

men mest av allt för mig var att gå igenom allt…. (med hjälp ) sen försöka komma närmare gudinnan. Mer handlande för gudinnan…

Du är inte ensam!

isnornin
0

Har du något föräldra stöd?

MVH Isnornin

Vildblomma
0

Kan rekommendera NA och andra självhjälpsgrupper. Har hjälpt många att bli fria ifrån missbruk.

Raxic
0

För mig var inte NA rätt. Men det är olika för alla såklart…