Häxans kläder?
Vad är brukligt att häxor har på sig? Hur gör hon sina kläder. Jag hittade tipset från Norge på att tova en hatt. Coturnix
Häxan har på sig vad hon/han vill och bryr sig inte om vad andra tycker om det. :D
Själv älskar jag färgglada kläder så det har jag. :)
Instämmer helt med zeretki 

Samma här
Jag har oftast mörka kläder eftersom jag trivs så. Min mormor brukar fråga mig om jag har garderobssorg

jag kan bara hålla med ovanstående talare ..häxan tar på sig det som hon trivs i . Jag har en liten beskrivning av en häxa som jag har nedtecknat i min skuggornas bok…det är inte jag som har författat den vill jag understryka:
Häxan, en personlighet som oftast gör vad man inte förväntar sig, har en egen vilja och bejakar fritt tänkande.
Häxan bryr sig om djur natur , människor och sig själv med samma iver och kan mycket väl tillhöra olika proteströrelser.
Häxan följer ofta årstidens olika skiftningar med någon form av cermonier och riter, ett helt annorlunda årshjul och helt annorlunda traditioner än gemene man.
Häxan använder sitt sinne fullt ut och litar på sina inre signaler och försöker med största sannolikhet leva efter dem. Häxan lyssnar ofta mer än hon talari många sammanhang.
Häxan låter sig inte luras av glitter och glamour, men klär sig ofta i det. Häxan har ofta smycken och annat som avsjöjar att hon är annorlunda men det gäller att veta vad man ska titta efter annars har man inte en chans.
Häxan brukar använda magi, siarkonst och är förmodligen född med ett sjätte sinne , men kan använda det som hon behagar.
Häxan är ofta intresserad av läkekonst, provar gärna alernativa metoder vid sjukdom och örtkunskap kan finnas.
Häxan tror på högre makter men ställer sig inte under dem utan ser dem som bundsförvanter. Häxan brukar tala med både gudinnor och gudar, småfolk, naturandar och annnat andefolk.

Jättebra skrivet! 

Ja jag har på mig det jag vill :) ibland anpassar jag kläder efter den magi man ska göra kanske :) jag skulle gärna ha en topphatt för esbatar och mantel kanske :) skulle höja stämningen och så.
Fin text om häxor tjejen…känner jag ingen…och skriver under på vartenda ord.
Ha det gott därute…och på tal om kläder,….ta det du vill ha häxans energi sitter sällan på utsidan…följ dagen känslor och klä dig efter det, mitt p dan kan du känna för något annat, jamen byt då kanske, och det har hänt i mitt häxliv att jag byter kläder 5-10 ggr om dagen…av olika anledningar.
Lady Oona

jag vill hälst ha det som jag trivs i. Zeretki har helt rätt jag instämmer totalt

Häxan tar på sig det hon vill Självklart annars trivs inte häxan. Men kan samma tråd tipsa om goda sömmerskor och vackra kläder?

Nä en riktig häxa måste ha en svat topphatt, mantel och vårta på näsan. Annars är man ingen riktig häxa. Jag går regelbundet till en plastikkirurg för att få den där riktiga krokiga och vårtiga näsan. Sedan tar jag speciella piller för att få den där kraxiga rösten som man kan skrämma barnen med.

Speciella piller? Hmm.

Ja en sorts häxhormon. 

Hormoner är spännande.Tappade tråden?

ha ha du är för härlig Oona. Ja det går lika bra med portvin. Gud vad gott med portvin. 
Vilken bild Oona. 
Ja så där skoj måste man försöka ha men musen får slippa dopp i grytan 

…En naken liten häxa sitter under ett rabarberblad och dricker portvin…
Ja varför inte 

Så otroligt stora blad på rabarbern i år!

Hej!
man bär det man må bra av att ha på sig. Jag har för det mesta svarta kläder och min kåpa vi cevoner/ritualler.
Men bär alltid min hals kjedja med pentagram och min vrist länk me fruktbarhetens gudinna.
Så man bara trivs i de man ha på sig.
Bless Be.
#20 Coturnix - Då sätter vi oss under rabarberbladen och sjunger, nakna och glada ;-)
Jag tror inte jag får plats under ett rabarberblad men jag kan sjunga naken iallafall! :D

ÄÄllskar hattar, långa kjolar och långt hår. Vackra halsband och symboler. Tycker att det är fantastiskt med folk som kan ha starka färger på sina kläder JAG KLÄR I SVART

jag är oxå sån, som älskar långa kjolar och tunikor med jordiga fina färger och ändå så har jag nästan bara svarta kläder. Det är min rock n roll life style, som konkurerar med naturmänniskan i mig och förtillfället och så har rockstaren övertaget!
Jag har oftast svart och brunt men har börjat med rött älskar rött och dras även till orange :-) Jaa långa kjolar är underbart.

Jag har en delpersonlighet som jag kallar för gröna damen, hon dyker upp vid speciella tillfällen när jag känner att jag behöver extra skydd och stöd, som tex. när jag skall tala offentligt om sexuella övergrepp inför vissa grupper av människor. Det känns så tryggt att ha henne med. Det är som min kompis gröna damen följer med. Då kan allt gå i grönt, stickade koftor, sjalar, smycken, sjaletter. Ja det har tom. kommit fram ryssar på spårvagnen och tilltalat mig på ryska. (min far växte upp i sankt petersburg) men jag kan ingen ryska. Jag bär sjalen likadant som dom gör där. Det känns som om sjalen är någonting som jag är född med. Inget sk. muslimskt påfund, för när jag var liten så hade flickor ofta sjalett, Hade inte ni det?
#27 Nej ingen sjalett. Grönt är vackert jag gillar grönt :-) Vad bra att du har den gröna damen med dig, låter tryggt och fint tycker jag.
Kram!
ja, nu blev det svårt….vitt är min färg egentligen, klär otroligt bra i den….svart ser jag inte klok ut i….mörklila gillar jag också..och orange men det kan jag inte ha längre….ser sjuk ut….klär mig gärna naken när det finns möjlighet…tycker om örhängen, gå barfota, svart smink mycket utav det…skrämmer upp barna på ICA…grönt nagellack på tårna är häftigt…..med andra ord jag häxpressar mig själv…efter möjlighet och känsla.
Rabarberblad är cool och går utmärkt tillsammans med portvin och nakenhet….då sjunger man bra….
tralla la llaaa….la ..skål…sa jag å katten

Oooh alla ljuvliga Häxor !!! -vad ni gör mig glad och upprymd! Jag har en flaska vitt portvin!/Coturnix
o Oona vilken fin liten katt!
Jag klär mig också mycket i svart. men jag har mitt lilla "speciella jag" där jag verkligen älskar medeltidaklänningar. åker ofta över till gotland under medeltida veckan som är.

#31 kul med en till som har upptäckt en annan sida av sig själv. medeltidsklänningar låter väldigt vackert, jag kan riktigt se det framför mig. jag tror faktiskt att någon del av mig ropar från medeltiden nu, har redan varit inne i affären shock och titta på både topp, kjol och hårfärg i de allra häftigaste starka nyanserna.

Har skaffat en symaskin nu så jag och min sambo har bestämt att en mantel med huva skulle vara bra med lite foder till de där kalla kvällarna som man vill ut och göra en ritual… Jag ska ha en vit och min sambo en svart eventuellt en brun. Någon som har någon bra modell att följa?

kan väl kolla in de bägge caper som jag redan har då och rita av mönstret. (får bara be mina ungdomar om tips om hur jag bifogar det avtecknade)

Tack så jätte mycket!
#32 Ja de e verkligen jätte kul… jag har varit intreserad av medeltida kläder sedan jag va typ 7 år. Det finns en butik i sthlm som har en hemsida som heter http://www.scaramouche.se/ dom kläderna är helt underbara! :D

#36 en mycket intressant länk, jag blir alltid så frustrerad när det är sådana fruktansvärda priser. Då får jag alltid en känsla av att: det där kan jag också göra, fast billigare och så gör jag det. Men som dom säger: nöden är uppfinningarnas moder. och det är nog sant om plånboken är tunn.
#37 Jag har räknat lite på de och kostnaden på kläderna på sidan är samma som materialet skulle kosta om man skulle göra den själv. Jag har gjort ett par ritningar och hade tänkt sy upp dom själv men sen kollade jag på den sidan och märkte att det skulle kosta mej lika mkt att sy den själv som att beställa den därifrån. samtidigt om jag beställerdom vet jag att den blir som jag vill ha den…

¨åhå, det kanske är handvävt tyg eller någonting sånt då, som gör att det kostar så mycket?
Jag vet att alla "ytter" plagg e fodrade.

foder e billigt…det måste va yttertyget som e dyrt.
aa men de e bra kvalite på grejerna och man vet att de blir gjort ordentligt…
#23 Jodå du får plats under rabarberbladen med Coturnix och mig 

#43 Absolut!

Vad roliga ni är här.
Läste bl.a. alla kuliga inlägg :-) :-)
Börjar fundera på om jag också är en häxa ;-) :-) då vissa saker stämmer in på mig.
Bl.a. att jag alltid klätt mig som jag själv velat, struntat i mode osv.
Gått min egen väg när det gällt det mesta.
Har t.ex. fortfarande en ring i näsan, trots min ålder, vilket har kommenterats.
Och jag har sagt att den ska vara kvar, och nåde den som tar bort den när jag lämnat denna världen och ligger i min kista ;-) :-)
#44 Det ska bli kul undra om inte vi ska be LailaBaba också.

Hej och ett gott nytt välsignat 2008, har just i dagarna suttit och på börjat att sy min sommarkåpa men man har de man känner att man får sitt egna jag och kraft i.
Bless you/Hia

Det lutar år att det blir rabarberbladen för mig i år också.;) Ullen ligger okardad och jag är inte bra på att sy. Den här tråden gör mig nostalgisk….en ny vår och sommar och fortsättning alla härliga häxor och andar, andra ska det stå!

#48 Jag är i ett stort behov av att sitta/ligga under rabarberbladen med dig och lightseeker i sommar. Vi behöver inte sy bara känna Jordgudinnan och fnittra :)

# 48 o 49 Vad härligt det låter med rabarberbladen!
Jag tror att jag måste skaffa mig en ny rabarberplanta!!! Min har nog gjort sitt! Jag vill kunna göra massor med rabarbersylt! Umm pannkaka med rabarbersylt och vispgrädde;)
MVH Isnornin
Ugnspannkaka, rabarberblad och värme… min balkong får nog bli en grön oas i sommar!

perfekt sida för mig…ska beställa min bröllopsklänning därifrån Måste ha missat detta inlägg i somras eller när det var det skrevs kram tindra

jag hade också missat den, jätte fina kläder!
MVH Isnornin

#49 Det låter alldeles alldeles …ljuvligt. härligt…! ;)

jag har för mig att jag länkat till den här sidan nånstans tidigare men jag har ingen aning om vart så jag länkar igen :)
Jättefina kläder! Lite hippiestuk på dem för dom som gillar det. Nu är den ju inte svensk, men kan ju fungera som inspiration för dom som tycker om att sy själv. Riktigt enkla modeller är det då i alla fall.

raberblad sitter jag gärna under, men jag har också börjat med att sticka min egen livs-kappa, med ullrest-garner.
Nu skulle jag behöva inhandla ull-garn, för att mina restgarner inte räcker till riktigt.
Någon som vet hur man beter sig, för att komma i kontakt med försäljare av billigt ull-garn?
#56, jag har haft tur och letat både på Blocket, och på Tradera där har jag köpt bla en hel låda med växtfärgat garn i olika underbara färger riktigt billigt. Så kolla gärna där och lycka till..

Coturnix har du tovat hatt?
MVH Isnornin

#58 Nä det "bidde" ingen hatt….det blev två tovade fåglar…;) Men jag hat inte släppt tanken! Jag har tom fått en speciell bräda för tovning av en vän…:D

# 59 jag har inte gjort min hatt, men ska!;) sbart nu i vår tänkte jag!!
MVH Isnornin

#57, lotta 2, tack så mycket för ett jättebra tips, gulligt av dig.

# 61 vad är en livs-kappa?
MVH Isnornin

hmm, någonting som jag själv har hittat på, en häxskapelse.
Jag har kommit till en punkt i mitt liv, när jag kan se tillbaka på en del saker, men märker också att jag har en del framför mig.
man skulle kunna säga att jag gör ett avstamp och hälsar den mogna kvinnan välkommen.
Det gör jag genom att sticka in det förflutna, i olika mönster och symboler i min livskappa.
Den måste vara: lång och värmande, och hemstickad. Då innehåller den allt det som jag har längtat efter, sedan barnsben.
Folk kan skratta åt mig när jag kommer gående i den och undra vad det är för tokerier, men jag kommer att vandra stolt som en drottning, för i den bär jag hela mitt förflutna, det undermedvetna osv. med mig.
Framtiden kommer också att få ett hörn med i den. Min stolthet, min magiska kappa.

Å vad fint det låter!!! Jag tror inte att någon skrattar åt dig i den!
Jag fick en ullkappa av min man i bröllopsdagsprecent för några år sesan, den är undebar!
MVH Isnornin

lightseeker…den kappan låter alldeles underbart vacker…undrar om den kommer att se ut så som jag så tydligt ser dig med denna kappa…
En livskappa - vilken underbar idé! Jag önskar att jag kunde sy och sticka. Jag skulle iofs kunna sticka praranteserna, tomrummen, de som man inte vet någonting om än ;) Det brukar bli så, hål, när jag stickar. Visserligen går det väl att lära sig men det är så mycket man vill lära sig ibland…

oh, ja, astrina, börja verkligen så, så lär du dig säkert på vägen.
När jag fick garnet, så blev min yngsta frestad, hon hade missat att lära sig sticka på slöjden under ht, för att hon valde att sy sig en siden-klänning efter mönster, istället.
Så när jag började sticka, då fick jag lära henne också samtidigt,
Hon stickade så löst de första varven, men sedan så artade det sig. Då undrade hon vad i allsindar det skulle bli, när det såg så konstigt ut. Och då SÅG hon själv: det är ju en basker, till min mjukis-apa. Mamma, hur gör man den mindre här uppe. Och så visade jag henne. Det tog ett dygn, så var mössan färdig.
Att skapa med händerna, även om man inte kan en teknik, så är det lättare tillsammans med någon som kan vägleda. Kolla med kyrkan, dom kanske har en sömnad-grupp. Eller kör själv och fråga om hjälp när du kan.
ANvänd hålen och parenteserna, till att symbolisera ditt liv, vad underbart. Jag tänker sy in pärlor, paljetter, sidenbank, guldtrådar, mynt med hål i, mm.
#67 Inspirerande! Ett kuddfodral, eller en filt, på mitt vis..det skulle jag nog lyckas med! Och jag tror min fantastiska svärmor skulle kunna hjälpa mig…hmm..eller så kör jag bara, så får det bli som det blir..för att representera vad det nu får representera… Vad motiverad jag blev! Tack!

jag fick en sådan bra idé, tänk om vi alla kunde göra en gigantisk utställning med det som vi har skapat, alla häxor och hedningar.
Jag skulle jättegärna själv, vilja besöka en sådan utställning.
Jag köper din idé rakt av. Så är jag där igen…att vi alla väver på livets väv…

Det låter bra alltihoppa:)
MVH Isnornin

Jag älskar också långa kjolar och klänningar, olika färger eller svart efter hur jag känner. Lack och korsetter, jeans och t-shirt, långt och löst, stickat, gärna naturmaterial…etc. Precis vad jag känner för! Och rabarberblad är verkligen aldrig fel! Fast kanske i januari