Coven sökes
Hej ,
Jag är ny på det här forumet, jag är tok glad att jag hittade hit =)
Jag tänkte vara jätte rakt på sak , jag vill hitta ett coven i sthlms området , hur ska jag göra?!!
Jag känner inga wiccaner i dagsläget förutom mina föräldrar som var solitära wiccaner vilket jag också är uppfostrad inom…..
Men jag vill verkligen hitta likasinnade , kan ni hjälpa mig?
blessed be

Jag föreslår att du blir medlem på Cerridwens kittel Där kan du enklast få kontakt med coven.

det verkar vara lättare om man bor i storstadsområden tex stockholm…här i halmstadområdet verkar det vara näst intill omöjligt att hitta likasinnade. Jag hade mer än gärna tillhört ett covern..kram tindra

Coven som raggar medlemmar offentligt ska man se upp med. Seriösa coven gör inte så. Coven gör väldigt sällan reklam för sig. I stockholm finns det ett antal olika coven varav få har valt att gå ut "offentligt" på vissa nätverk. Det kanske mest kända coven i stockholm är nog Court of Joy.
Om du vill gå med i ett coven får du räkna med att det kan ta lite tid. De jag känner till tror jag inte i dagsläget tar in nya medlemmar. Men sådant kan ju förändras.
Cerridwens kittel nämdes och är ett bra forum för wiccaner. Ett annat tips är att du går med i Pagan federation för att knyta kontakter med likasinnade.

jo jag håller på att försöka få medlemskap i båda…
men jag känner att jag velat finna ett coven så länge men har antagligen letat på fel ställen. Men jag får söka vidare. men let me know om de finns något ;)

Jag tror du kommer i kontakt med att coven när tiden är mogen. Ha tillit och tålamod. Du behöver inte söka så mycket. Ett coven kommer att dyka upp.

Pubmot i Stockholm är ju första torsdagen i månaden om jag inte minns fel och där lär du nog täffa på en del hedningar. Mer om det står på Cerridwens kittel. Här är en länk till en sida där det står lite om svenska covens.
http://www.wiccainfo.se/wiccan/coven.html
Jag blev medlem i en coven i Stockholm just genom att kontakta dem.
Thistle

Om man inte bor i storstaden Stockholm så hinner man bli övermogen innan man hittar ett coven :-)