Artikeln om shamanism

ja, det var ju trevligt att kyrkoherden iklädde sig schamandräkt, för att visa respekt för andra-tänkande kan tänka.
Men jag hoppas att det blir mer, eller en fortsättning på det hela.
Kul artikel, tack lina-n.

Hmm… 
#2 jag sa bara att ajg skulle fixa fram artikeln, men vid tillfälle ska jag föröska få tag på denne kyrkoherde o prata litet emd honom.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Äh, nu blev jag besviken - det var ju ingen artikel om shamanism det där.
Bara en präst som klär ut sig :( ingen respekt där inte.
nä jag kände det som en han gjorde en kul grej bara för att någon har sytt en dräkt och det skulle ju bara vara å passande för byns präst att ikläda sig den. Kan riktigt höra kyrkotanterna fnittra

#4 & #5 Tänkte precis samma sak. En präst som ikläder sig en shamans klädnad är snarare motsattsen till respekt. Han förvandlar shamanen till en clown genom sitt påhitt.
En av shamanens roller har iofs alltid varit clownen, men jag tycker det är uppenbart vem som clownar sig i den där artikeln.
Sen har dräkten väl ingenting med samisk shamanism att göra heller (som jag förstått den) utan ser mer ut som en blek kopia av en sibirisk shamanklädnad?
men hallå det är ju en konstnär som gjort den! (obs nu raljerar jag lite)
Helt riktigt, jag ska inte läsa så fort (eller lite rättare sagt) - det var ju Linné som uppträtt i "samedräkt" och det var inte prästens utklädningskläder det gällde :)

Bra och fin artikel! :)
jag har träffat kvinnan!