Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3658 ggr
Ijin
0

Smycke jag har

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, Nu har jag fått ett smycke som har stort värde för mig, och jag skulle vilja lägga lite "magi" på det.

nått speciellt som rekomenderas? Vad kan vara bra?

trampolin
0

Jag har ett smycke som jag laddar med månkraft vid varje fullmåne :) det känns bra.. och jag skulle kunna bära det vid ett tillfälle jag kände att jag behövde det. Men jag har inte gjort det än.

Ijin
0

Skulle behöva något skyddande.. eller något som gör att man lever längre..

[Lady-Oona]
0

Just det här med att ladda i alla elementen tycker jag är effektfullt. Men också i Naturens krafter typ, vind, sol, hav, snö, is, regn, åska, regnbåge…osv. det kan också vara fantastiskt…så gjorde jag med min trumma och passade också på att döp henne….Lycka till.

Fly_
0

Snyggt smycke, samma symbol som the Black Veil har (vampyrernas "rekommendationer på levnads sätt / lagar") Skrattande

Men Black Veil utgår ju inte endast från vampyrer utan riktas mot alla personer med lite udda livs stil. Cool

Älskar Black Veil symbolen…

Ijin
0

O andra sidan är dom 2 symbolerna nästan världens älsta! Key of Life och en Lycko Skarabe.

Där av tycker jag det är fel att dom har tagigt två stycken antika symboler.

KlaraStjarnljus
0

Åhja, Ijin, nog är det fler som adopterar uråldriga symboler ^^ pentagrammet t.ex. är ju ursprungligen en mångtusenårig matematisk symbol, men har även använts av katolska kyrkan, av frimurare, som beskyddssymbol hos vanligt folk, som magiskt tecken (antagligen pga dess matematiska betydelse), vänt upp och ned/inverterat av satanister och allsköns andra, m.m. m.m.

Och det bär inte mig emot när jag som Wiccan använder det.

Väldigt många kända gamla symboler har någon gång använts (modifierade eller i sin ursprungsform) i ett modernare syfte (hakkors, torshammare, ankh, triquetra m.fl.).

Inget fel i det egentligen? Sedan vad olika grupper använt symbolerna till kan diskuteras…

Ijin
0

Om man använder symboler för liv och tur för vampyrer är det fel..?

KlaraStjarnljus
0

#7 Ja, är det? Det är inte upp till mig att bedöma.

Ijin
0

jag håller mig nog till vad det står för i Egypten. och det står inte för vampyrer där.

KlaraStjarnljus
0

Huvudsaken är väl vad saker betyder för personen som använder dem? Bra att du har bestämt dig för vad det betyder för dig :)

Ijin
0

Så sant=) Men om jag vill rista in någon eller några symboler på den, vilka skulle det vara då?

KlaraStjarnljus
0

Välj symboler som betyder mycket för dig och som du känner passar bra i sammanhanget!

Känn efter så mycket du behöver, leta eller låt det komma till dig, eller om du redan nu vet något som skulle passa :)

Bara din fantasi kan stoppa dig!

KlaraStjarnljus
0

Personligen skulle jag nog välja ett pentagram, både som beskydd och eftersom symbolen representerar min tro. Har du någon speciell favoritsymbol?

Ijin
0

Jag är väldigt dålig på symboler… och om någonting ska ha någon kraft så måste många tro på det.. kan inte många symboler, behöver lite förslag:p

KlaraStjarnljus
0

Aha :) då står jag gärna till tjänst om jag kan!

Ska gå och lägga mig nu, men det finns många andra duktiga här som kan hjälpa dig, i vilket fall återkommer jag imorgon!

Ijin
0

Synes då!=) och sov gott

Yggdrasill
0

Kanske en evighets symbol (en spole) eller en ros för det heliga kvinnliga och skydd.

KlaraStjarnljus
0

Klicka på länkarna 

Häxtecken

Pentagram - bland annat sett som beskyddande och magiskt, ett av paganismens mest använda tecken.

Ägirshjälm - rungalder som är beskyddande och avskräckande mot fiender, och inger mod i bäraren

Yin Yang

Trollkors - skydd mot oknytt

Solkors - nordisk symbol för solen

Eller kanske någon runa som passar dig :) 

Här finns ännu mer! 

Lycka till! :)

Ijin
0

Fått för mig att jag ska ha en skyddande symbol och en evighets symbol…

Eller Memento mori… Gillar det uttrycket..:p 

Och det enda jag aldrig någonsin lär få ont om är Mod..:p Jag kan göra en del sjuka saker….

KlaraStjarnljus
0

Cirkeln runt pentagrammet står ju för evigheten, så där kan du kanske få med lite av varje i ett enda tecken om du vill?

Elementen, den magiska dimensionen, evigheten, beskydd…

Ijin
0

#20 Pentagram it is then!