Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 778 ggr
Thistle
0

The Dark Art

Jag ville bara tipsa om en intressant sida som jag vill dela med mig av, jag hittade den av en ren slump.

Jag vill också säga att jag inte håller på med så kallad "svart magi" om någon nu tror det, men jag har på senaste tiden dragits till en del mörka gudinnor som Sekhmet och Kali. Jag drömde till och med om en kvinna som förvandlade sig till ett lejon inatt och jag ser det som om Sekhmet vill säga mig något. Kali kom in i mitt liv i och med att jag har märkt att jag behöver förändring i mitt liv och Hel blev jag uppfångad av en tid tillbaka.

Arbetar någon av er med dessa gudinnor, eller har ni något att berätta om dem?

Här är sidan:

http://darkart.homestead.com/main.html

Thistle

skogsgubben
0

Jag arbetar med gudinnan Hel. Speciellt genommörk vet jag inte om hon är. Däremot visor hon sig i gudinnans alla tre aspekte beroende på tillfälle, jungfrun, modern och haggan. Haggan kan ju för många te sig som den mer mörka sidan.

Thistle
0

Hm. Jag ser henne mer som en modergudinna. Jag har aldrig sett henne som genommörk, men det är ju så hon avbildas nuförtiden. Jag har fått bekräftat att andra ser Hel som moderudinna genom sidor på nätet och böcker. Mörkret representerar ju egentligen sånt som är svår att ta itu med och sådan man förtränger, i alla fall känner jag det så.

På samma gång är ju Hel motsatsen till fluffighet…Glad

skogsgubben
0

Jag baser min kunskap om Hel genom egna möten med henne.

Thistle
0

Jo det är väl det som ger en insikt i hur de är (gudomarna), men jag tycker att det är bra att man kan se likheter med hur andra människor upplever dem också.