Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1380 ggr
LadyDarkness
2008-01-07 12:48
0

Offergåvor

Hej hej!

Jag har på senaste tiden funderat lite över hur man ska ge offergåvor till krafterna, gudarna, gudinnorna etc.
Jag har läst att ett sätt är att äta maten man vill offra, men jag tycker det känns fel att äta upp det man offrar. Känns ungefär som att man äter upp maten man lagat åt någon annan.
Och om man vill offra ett föremål; hur ska man göra då?

Hur gör ni? Tips? Idéer?

Tacksam för svar! :)

trampolin
2008-01-07 13:35
0

Om jag vill tacka moder jord för något så går jag till stället jag vill offra på och pratar till moder jord om att jag vill tacka och att hon ska se det här som en offergåva, och så kan det vara något jag gräver ned i jorden, bränner, sprider för vinden eller så. Eller att jag vattnar träden i trädgården som tack för frukt eller liknande.

catha
2008-01-07 15:37
0

Offra sådant som djuren kan äta och som inte är skadligt för Moder Jord…

LinaN
2008-01-07 16:04
0

Hasselnötter, ett krus med öl elelr vin, eller cider att hälla på marken…., hårstrån, ett sidenband att knyta kring en gren eller hänga i en buske, ställ en skål med gröt eller gryn i skogen och hätma den en vecka senare….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LadyDarkness
2008-01-07 21:31
0

Tack för de fina tipsen! Nu känner jag mig inte lika vilsen längre.
Skriv gärna mer om ni kan och vill det! Glad

Bappho_
2008-01-08 12:11
0

Om man offrar till underjordiska gudar så kan man gräva en offergrop, till de himmelska gudarna så kan man använda sig av brännoffer, havsgudar, offra i havet osv.

Yggdrasill
2008-01-08 17:13
0

Jag ofrar oftast mensblod som jag ser som en helig del av mig själv. (För länge sedan var kvinnan helig för hennes samman koppling med månen, menstruationscyklen)