årets tema
för mig, verkar visst vara solsken, det skall bli intressant att se, vad allt detta handlar om!
här är två solstrålar till er
Visst har 2007 varit jobbigt men för mig ändå lärorikt då jag fått många insikter och verktyg att jobba med, t.ex. shamanismen. Jag hoppas och önskar inför 2008 att jag lär mig hantera min pessimism, mina depressionsproblem och mitt liv…
Att leva i nuet är något jag ska lära mig. Att släppa konflikter och oro, att inte bry mig om vad folk tycker om mig…

Jag tror att vi lägger ner mycket tid och energi på vad vi TROR att andra tycker om oss. Det påverkar ju ytterst sällan våra liv vad andra tycker, det är vi som skapar vår verklighet. Lycka till zeretki, jag tycker det verkar som du kommit en bra bit på väg redan.

Men ja LailaBaba det har vi ju fått oss itutade sen barnsben. Gör alla andra nöjda, var tyst, gör si gör så, tänk för sjutton inte på dig själv. Tänk inte alls helst.

men känner gör vi, tänker och tycker gör vi, livsfarligt att tänka och tycka själv, för då blir man ju medveten om sin egen innebodende kraft. Som man och kvinna.
Vad härligt med alla dessa levande människor här. TÄnk om människor runt omkring oss i vardagen, också blev medvetna. Vilket samhälle skulle vi då ha?

Tänkte just på det igår. Det måste vara något som är bra med konformiteten också. Eller när är det bra att människorna beter sig konformistiskt.
Tänker på när tillexempel trafiken i staden fungerar fast stoppljuset är ur funktion…eller det kanske fungerar just för att människan har förmågan att tänka själv när det gäller. Sen finns det alltid de som tränger sig före, och struntar i varannan principen iaf.
Mitt tema får bli att bli ännu bättre på att leva minut för minut och nu och samtidigt/ändå planera för framtiden.;)

förklara gärna vad ordet konformiteten står för.
Ojdå, det händer nog att jag tränger mig före, men då är det oftast, pga. att jag skall hjälpa en annan person, och i min iver så blir jag medveten om att jag råkar trampa ner en tredje person, hemska insikt. Men det är ju först då som man kan börja sin inre förändring, när man medvetandegör det och sätter ord på det, eller hur.
Att finnas i nuet, inte ta saker för givna hela tiden leder förhoppningsvis till en större ödmjukhet.
Att ha visioner och drömmar om framtiden och att försöka infria dom, är toppen.
Hur många är det som vill följa med på en vandring till santiago de compostela, till sommaren? det är en av mina drömmar som jag vill infria, så snart som möjligt sig göres.

Tja för mig att alla gör likadant som alla andra utan att reflektera. "Ja men alla andra gjorde ju…" "Har alla elljustakar i fönstren så måste jag också ha det." Har alla andra textilsjok för fönstren så måste jag också ha det…etc.
Vill och vill. Jag planerar en vandring till högfjällsplatån det är att sikta mot molnen för i år.