Hjälp med tarottolkning
Hej!
Jag har haft ett förjävla dåligt slut på året med ett långvarigt förhållande som tagit slut under tråkiga omständigheter och hoppas på ett mycket bättre 2008. I går drog jag tre kort om vad som väntar mig som jag skulle vilja ha lite hjälp med att tolka. Dels är leken ny för mig, och dels så känner jag att jag är för partisk och lägger in för mycket av mina egna förhoppningar och önskningar för att det ska kännas riktigt rätt.'
Korten är Riddare i Stavar, Tre i bägare samt, överstprästen.
Jag skulle verkligen uppskatta om ni kunde ta er tid och dela era tankar med mig. Tack på förhand!

Vilken fin kortlek! Tyvärr kan jag dock inte hjälpa dig med tolkningen, men jag hoppas att allt snart känns lättare och att du får ett fantastiskt 2008!
Ljus och värme S

Det ser jättebra ut tycker jag. Kraft, energi och inspiration, din egen eller så kommer det in nåt nytt (nån ny) i ditt liv som hjälper till att utveckla nåt som redan finns. Kanske en ny kärlek eller en relation som utvecklas oväntat på ett positivt sätt. Låt inte andra människor hindra dej genom att säja "så gör man bara inte". Det gör man visst det, om man mår bra av det! Men gör inte saker för att trotsa andra, gör det för att du är övertygad om att det gör ditt liv bättre. DU är huvudpersonen i ditt liv. Lycka till valica, jag tror du får ett bra år.

riddare i stavar: tillåt dig att tänka och att handla efter "eget"huvud. Våga satsa och pröva något nytt.Du kan lyssna till andras goda råd men det är ändå du i slutändan som ska fatta ett beslut.
3 i bägare: du är värd att älskas som du är.. Du har något som är särskilt värdefullt som du ska dela med dig av. Ta och gör något vackert för en vän och dela med dig av ditt överflöd. Det kommer att få dig att må bättre.
Översteprästen
Lägg inte locket på för dina känslor. även om det känns jobbigt så försök att verkligen känna efter och låt känslorna komma upp till ytan. Ta och frigör dig från pekpinnar som försöker att tala om vad du ska göra . Det kan vara så att någon i din närhet kritiserar dig. Det kan vara en förälder eller annan närstående men det kan oxå vara någon form av myndighet.
hoppas svaren gav dig något i alla fall kram tindra

Stort tack till er båda! Det var till mycket stor hjälp :)