tarot
jag har några frågor rörande tarot. Jag samlar på lekar och i julklapp fick jag cosmic tarot…en klassiker. Det verkar ofta som om man endast ska använda kort ur den stora arkanan när man spår. Varför det? och när ska man använda hela kortleken? Kan man välja olika tarotlekar beroende på vem eller i vilket syfte man ska spå…tacksam för svar ..kram tindra

Jag använder alltid hela leken (78 kort) förutom vid vissa speciella läggningar då bara stora arkanan ska vara med.
En del lekar kanske lämpar sig bättre för en viss typ av frågor. Men jag använder ofta en och samma lek för allt. Men det är klart att man kan välja och gå på känslan vilken som passar bäst i just den situationen.
Jag har Cosmic och jag använder hela leken när jag spår. Jag har aldrig hört något annat och det står väl heller inget i den tilhörande boken? Jag tror inte att det finns några rätt eller fel i den frågan, det är sättet du vill använda din lek på som räknas. Din upplevelse av och känsla för varje kort ger tolkningen och det kan ju finnas kort som lämpar sig bättre för situationen i lilla arkanan, så varför helt utesluta den? Gör som du känner för säger jag.
Jag använder oftast hela leken… Men i vissa riktigt avgörande och vikriga frågor plockar jag ut stora arkanan o använder bara den.