Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 93 ggr
Daughterofhecate
0

Svart magi

Vad är svart magi för er? Vart går gränsen mellan magi och svart magi? Bara en nyfiken fråga.

JRSN
0

#0: Så här skrev jag om frågan på mitt eget forum, för några år sedan:

"Det försigår en hel del diskussioner om vit respektive svart magi. Gränsen mellan dessa är en 'etisk' skiljelinje, som dock inte är så klart definierad. Men enkelt uttryckt så handlar vit magi om någon typ av andlig påverkan som sker med mottagarens samtycke och för dennes 'högsta bästa'. Svart magi går mer ut på att, på andlig väg, skada någon annan, mentalt eller fysiskt (och något samtycke sker förstås inte). Men det finns även gråzoner där magikern anser sig veta vad mottagaren behöver (eller förtjänar), och agerar på eget godtycke efter detta. Resultatet kan bli att såväl mottagaren som utövaren skadas och att okända följdverkningar manifesteras.

Det har sagts att svartmagikers verksamhet slår tillbaka på dem själva, jag tror det är sant. Det handlar dels om rena karmalagar, att det man ger ut förr eller senare kommer tillbaka till en själv, i exakt den form man gav ut det. Dels tror jag det handlar om upptagenheten av mörka tankar och negativa energier, som kommer att prägla den egna personen. I längden förstör svartmagikern för sig själv, för det mörka drar till sig det mörka och det negativa attraherar det negativa. I en sådan miljö som då uppstår så kommer vilken människa som helst brytas ner. Det är olyckligt för det kan ta mycket lång tid att bryta en sådan trend."

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Nancyphant
0

Hur definierar du svart magi?

JRSN
0

#2: 'Arbete med riktade andliga energier utan någons samtycke, som kommer att påverka objektet på ett mentalt, känslomässigt eller fysiskt plan, sällan eller aldrig på ett uppbyggligt sätt för den utsatte.'

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/