Häxor iFokus

Häxor

Läst 45 ggr
Memliwicca
0

Magi i vardagen

God kväll.
Jag har nu blivit två barns mamma och undrar om ni har någon särskild sak ni alltid tar er tid att göra i all vardagsstressen med hämtning och lämning i skola, fixar mat och kvällsbestyr, jag tänker typ sitta själv tidigare på morgonen innan andra vaknat, dricker en kopp te och funderar, en stund själv i skogen eller kanske ett yoga pass i veckan, klär er i särskilda magiska smycken, eller vad som helst som ger er magi och energi i vardagen?

NiklasTyreso
0

#0:
Ursäkta ett sent svar.

Jag tycker du är inne på rätt spår med dina ideer till aktiviteter.
Planera aktiviteter som får dig att utvecklas andligt.

Meditation kan vara ett enkelt alternativ till Yoga.
Jag mediterar både i naturen, på balkongen och hemma inne.

Du kan göra dina egna cermonier. Förbered först. Genomför dem.
Skriv slutligen ner i din egen hemliga magiska skrivbok om dina upplevelser och vad din intuition sa till dig.

Jag har ett par andliga böcker på telefonen som jag läser i när jag har ett par minuter över, mer som korta reflektioner.

Jag lärde mig gå med slagruta för några år sedan via slagruteförbundet. Förmågan har jag fortfarande glädje av (trots att jag inte kände igen mig i deras new age andlighet). Men redskapet var bra att lära.

Jag hade en period när jag plöjde böcker om Svensk folktro och forn sed, passar mig bättre än wicca.

Biblomancy och att läsa bort eller för särskilda ändamål har blivit en del i min andlighet.

Gör din egen plan för din andliga väg och studera den och öva dig i att praktisera den vägen, din egen andliga väg.