bryta familje förbannelser?
Hjälp!
Någon häxa som kan bryta familje förbannelser? Hur hittar man sånt?
För att summera:
Orkar inte längre. Inte bara för mig men även för familjemedlemmar som delar efternamn. Hela livet, hela tiden. Motgång. Alltså oturen är overklig. (Dock så går det mycket bättre för dem som har bytt efternamn.)
Min far kommer från en rad generationer av stiliga, men elaka män. Känns troligt att någon av dem kan ha förtjänat det någon gång.

#0: först måste man ta reda på om det finns en förbannelse.
Som Mandra är inne på först måste man ta reda på om det finns en förbannelse och sånt här kan gå långt tillbaka i århundraden. Jag hade ett fall där en kvinna hade all otur man kan tänka sig det ena löste av det andra och även nästan brand i hennes hus och jag fick resa med trumman ner till 1600-talet och dom pågående häxprocesserna som fanns på den orten på den tiden och där bryta ner lager för lager.
Här visade det sig finnas på hennes mors sida men hennes mor var helt oskyldig och henne kände jag så väl världens underbaraste person men långt tillbaka ner till förfäder fanns blockeringar som utförts medvetet att följa med i nästkommande generationer.
Sånt här tar tid det är inte så enkelt som att göra en tråd och tro hjälpen snabbt sitter där på sin axel och allt är upplöst men främst ta reda på att det verkligen är en förbannelse för det kan vara så att det finns negativa energier som skapar obalansen också så mitt tipps är kontakta någon shaman eller häxa som du vet har gott och bra rykte om sig att jobba seriöst så kan ni tillsammans se över det här och se om det finns någon som skapat den här blockeringen för er.
Rent psykologiskt är det jobbigt när allt går emot personen. Att dagligen skriva i en tacksamhet-journal kan vara en psykologisk början.
För några år sedan trodde många magiskt på attraktionslagen. Gör man det så är klokt att fokusera på motsatserna till förbannelserna.
Fokusera på de välsignelser du har i livet (och önskar framöver) så kommer det goda i livet börja komma till dig.
I många trosinriktningar finns föreställningar om karma eller belöning/bestraffningar för gärningar man gjort i detta liv eller i tidigare.
Att vända en hel släkts otur och olycka är svårt, särskilt om vissa släktingar fortsätter att djävlas och göra ont mot sina medmänniskor. Vad man själv kan göra är att ta ansvar för att själv inte göra ont, bara gott. Det ger bättre karma.
I nordisk hedendom finns ett koncept om Haminja, ett andedjur som följer släkten och ger tur och beskydd eller otur och motgång. Vissa har konungslig haminja och de har otrolig tur och framgång, till och med när motgångar kommer. Andra har inte alls samma medfödda tur och framgång.
Trådskaparen nämnde att byta namn verkade förbättra tur. Kanske får man en ny haminja om man byter släkt, startar en ny släkt och manifesterar det i namnbyte!?
Häxor som dömdes i Sverige på 1700-talet har enligt domstolsprotokollen ofta läst psalmer och de förstod inte varför de dömdes när de använde kristna medel, men på den tiden fick bara präster ägna sig åt sådant här. Både bibelns psaltarpsalmer och kyrkans psalmbok användes, men även ramsor som inte var kristna utan snarare var kopplade till, folktro och hedniska föreställningar.
Här är en amerikans länk om hur man använder psaltaren magiskt: https://northcarolinaghosts.com/folk-magic/using-psalms/#google_vignette
I Judisk folktro så används ibland fortfarande manualen Shimush Tehillim: https://halakhah.com/rst/tehillim.pdf
Jag har efter år av erfarenhet byggt upp en egen referensram för vilka psaltarpsalmer jag ska läsa vid vissa tillfällen.
Jag brukar läsa bort mörk magi och förbannelser med psaltarpsalmer. De är väldigt effektiva, om man själv lever ett liv som ger god karma. Men lever man fel fungerar de inte alls.
Ta hjälp av andlighet, din andlighet, dina hjälpandar eller din gud/gudar, de som du har en god relation till.
Förr hade Svenska häxor ibland människoben i sin magi så att den dödes ande ex kunde hjälpa till att hemsöka en tjuv till den lämnade tillbaka det den stulit.
Moderna spiritister har sina hjälpare, schamaner har sina hjälpandar, på vissa platser i världen (och i Sverige på hednisk tid) har man sina förfäders andar som hjälpare och i världens olika former av religioner och folktro använder man sina gudar och väsen som hjälpare.
Ta hjälp av de väsen, andar eller gudar som du har positiv kontakt med för att vända din egen och din närmaste familjs lycka.
- Redigerat 2023-10-30 01:13 av NiklasTyreso