Visste du?
När en vitval spolas upp på Saint Lawrence-flodens stränder måste myndigheterna behandla den som giftigt avfall p.g.a. de höga föroreningshalterna i kroppen.
Fruktansvärt. Vad gör mänskligheten med haven?
Vitvalens framtid är beroende av hur vi kontrollerar föroreningarna.
Hjälp Moder Jord genom att kämpa för miljön. Jag stödjer Greenpeace som jag anser vara den bästa organisationen.

och jag går ut och kommunicerar med växtandarna, som tyvärr lider av bristen av kommunikation mellan våra olika väsen. När inte deras röster hörs av oss längre, då finns inget hopp, för någon av oss.
Så jag uppmanar alla som en yule-gåva till oss alla, låt oss gå ut, gemensamt och lyssna till våra systrar och bröder.

Precis. Jag har fått exakt samma respons från olika skogsväsen som jag pratat med. De vill att vi uppmärksammar dem, återupptar kontakten med dem, lyssnar till dem.

Så det bästa sättet att fira Yule är inte att sitta inne framför kalle anka och frossa i ett berg av julmat och sedan öppna onödigt många julklappar som bara gynnar kommersialismen. Utan det bösta sättet är att gå ut i skogen och visa er vördnad för livet och uppskattning till alla skogsväsen och djur genom att lämna gåvor i form av frukt, nötter, frön och liknande. Kanske får man en gåva tillbaka som är mer värt än alla materiella ting på Jorden.
Hell dig stora moder. Hell dig Jordens Moder. Hell dig Hel
Hell dig skogens gud. Hell dig du de vilda djurens gud. Hell dig Ull

Hell dig Gudinnan
Hell dig Artemis, Hell dig Danu, Hell dig Morrigan.
Hell dig Cernunnos.
Hell dig Moder Jord, Jordmoder

Hell allihop från åvan och nedan. 
Hell kärleken 

Nää inte alla.
jag älskar att vara i naturen, men jag har nog aldrig pratat med den… Något tips som gör att man kan komma närmare?

#3 Exakt!
#7 Jag går bara ut och är…sätter mig kanske ner, håller om en stam…kanske blundar jag…vänta…lyssna…
Hell Loke, Tor, Oden och Frej
Hell mödrarna Freja, Idun, Sif och Skade
Hell urmödrarna Urd , SKuld och Verdandi
Hell söner och döttrar av alla släkten
Hell alla gudar och gudinnor höga som låga så ingen är bortglömd!
Hell min egna moder!
Hell mina systrar och bröder!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#3 Exakt!!

Den enda som jag tillber är moder jord: idag såg jag ut på alla träden i skogen, utanför mitt köksfönster och insåg helt plötsligt att det var hon, som svarade på alla mina frågor som barn.
Det var hennes röst som ledde mig runt onödigt strul, som gav mig vägvisningar och råd, när det inte fanns några känslomässigt engagerade vuxna runt mig.
Idag skall jag ut till henne, med en ny vän och häxa tillika och tacka, tillbe och vörda. Hoppas att fler får möjlighet till att göra det lika. Om jag har förstått det rätt så är det vintersolståndet idag, så vi skall rena oss och basta med.
#11 Varför bara moder jord och inte fader himmel? utan det ena finns itne det andra….. *bildligt talat då*
Jag ser alla smågudar som aspekter av den ursprungliga kraften, den kraft som är både moder och fader till allt levande och dött. Den kraft som heter Gud, Allah eller Shiva….. bara för att nämna några namn, eller den Gudinnan som heter Shakti, Inanna eller Cerridwhen…
^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

visst kommunicerar jag med alla andra andeväsen också, men när jag ber så har jag börjat med att vända mig bara till moder jord, numera.
Tidigare var det bara fadern i himmlen, så allt söker väl sin balans kan jag tänka. NU är det jorden som talar till mig, så då har det blivit mitt val, framtiden vet man inget om.

Greenpeace anser jag vara extremister..

greenpeace är går väl med vinst? är det möjligt om man arbetar med välgörande ändamål? då borde väl vinsten gå till sånt? Som jag har förstått det så finns det folk som tjänat en hel del pengar på greenpeace? Nu kan jag i princip ingenting om det så jag ska inte uttala mig allt för skarpt. Har varit på väg att bli medlem ett antal gånger, men inte kommit mig för.
som sagt en enda vettig STOR organisation vore bättre än flera små.
eller så bankar man lite vanligt vett i folk… det är ont om vanligt vett nu förtiden…<.<

Jag tror inte att greenpeace går med vinst, de flesta engagerade jobbar ideelt. De sätter fokus på de stora och viktiga frågorna. Ibland missar det "målet" dock i all välvilja. Varför inte slänga ett öga på svenska naturskyddsföreningens hemsida. http://www.snf.se/

jag älskar att gå i skogen, och det gör ont att läsa om allt dumt människan gör mot jorden. riktigt hemskt det där med valen.
men jag har aldrig känt någon direkt kommunikation av något slag med något. det enda har nog varit almen på vår gård, som sågades ner för några år sedan. innan dess så brukade jag prata med den. men efter det så glömde jag på något vis bort hur. den lever fortfarande, det kommer lixom skott ut från sidorna. men han har förlorat något…
när jag börjar ha lite mer pengar ska jag gå med i en massa organisationer :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan