Dålig vibb
Ok har ett litet problem, det har börjat jobba en ny kille på mitt jobb och han ger mig bokstavligen kalla kårar.
Det konstiga är att den dagen han började (viste inte att det skulle börja nån ny och personer som jobbar där kan inte springa in och ut hur som helst) så kände jag helt plötsligt en mkt kall känsla (obehag) och kände detta i en viss riktning och där kom han in med en av mina Medarbetare. Andra gånger jag har kännt såhär när jag har träffat personer så har jag alltid varit på vippen att råka riktigt illa ut (dessa personer har senare visat sig vara farliga).
Nu så "ser han till" att vi hela tiden stöter i hop, han försöker få igång en dialog (Jag jobbar på ett mkt stort företag och har inte nått jobb tillsammans med honom, vi jobbar med helt skilda saker på olika avdelningar) och jag är bara rädd, jag känner hela tiden att jag ska fly, men han har inte varit otrevlig eller nått.
Jag har tidigare kännt så här och det visade sig senare att jag hade rätt om dessa personer, jag vill bara att han ska låta mig vara, jag är rädd, någon som har nått råd?

om du var jag, så hade jag följt min magkänsla.
Ställ dig själv frågan, varför du inte gör det?

Markera och visa att du inte vill ha med honom att göra.

Försök att göra dig så osynlig som möjligt i hans närhet, ha inget med honom att göra.

Man ska alltid lita på en sådan känsla.
Du kan ju göra en skyddande "bubbla" som du själv bestämmer hur den ska se ut. Denna bubbla ska göra så att han inte lägger märke till dig. När du ser att han är på väg mot ditt håll så visualiserar du ditt skydd.

#2 jag försöker och jag tycker att jag gör det
#3 lite tips på hur jag kan göra mig osynlig?? Det jag kör på nu verkar inte fungera

Hm.. ja jag vet inte men jag kan ibland känna sådär om personer men jag brukar försöka prata med dem och försöka få obehaget att försvinna. Det kanske försvinner, de tär ju inte så bra om man inte kan bli bra kollegor… om du ska göra dig osynlig för honom och så. Man vill ju kunna trivas på jobbet
jag skulle själv visa mej stark! Det kan avskräcka!
eller helt enkelt (om man nu vågar) berätta för personen att du inte vill ha med denne att göra (inte just det ordvalet, kanske lite snällare).
Jag håller med de andra. Följ magkänslan och visa att du inte är intresserad av kontakt med honom. Kanske genom att med kroppsspråket visa tydligt vad du tycker, det brukar lyckas för mig.
Ge honom iallafall en chans, Se vem han är så kanske det släpper, Kyla behöver INTE vara dåligt, bara ett starkt markerande. Att tro att Kyla har med något som är dåligt att göra och att värma har något med gott att göra är missuppfattat. Det kan vara båda delarna.
Om du är osäker vad den här personen egentligen vill dig så skapa en sköld runt dig, tänk dig att en boll av ljus bor i ditt inre, stor som en golfboll, och hur denna boll kommer ut ur din kropp och spinner ett vackert nät runt hela din kropp….när du är klar låter du bollen gå in i dej igen….detta nät släpper inte in något som du inte själv har bjudit in och den som försöker tränga sig på utan din vilja "bränner sig" och kommer inte att försöka igen. Varje morgon kan du "kontrollera" ditt nät och med tanken förstärka nätet….det brukar fungera jättebra.
Oona
Hallå, jag är ingen häxa men sökande inåt. Vad är du egentligen rädd för? Vad skulle kunna hända dig tror du?
Hur skulle det vara om du mötte rädslan?
När vi möter rädslan försvinner det. Det får ingen makt över oss längre. Nu menar jag INTE att du skall möta räslan att slänga dig utför ett stup men det tror jag att du förstår ;-)
Vi får det vi behöver för att utvecklas(Själen). Vi får inte det vi vill. (Ego) Det är inte han som ser till att ni stöter ihop det är energier. Det vill dig väl och möter du inte rädslan så kommer du stöta på detta om och om igen tills du tar tag idet. Så har hela mitt liv varit, idag möter jag alla mina rädslor och de tar aldrig slut. 
Hoppas du lyckas.
Gitte - värd för personligutveckling
Hemsida: www.laserowcoach.se
:P jag har inga rädslor kvar, utom att förlora min tjej:<

#6, #9 och #11
Jag tror inte ni förstår, de människor som jag tidigare har träffat och som gett mig sådanna här vibbar har senare visat sig vara mkt farliga, inte konstiga eller lustiga utan FARLIGA. Jag har inte vetat det när jag träffat dom utan bara kännt den här vibben och senare har jag fått reda på vad de verkligen har varit för människor. Dessa människor har varit sk normala människor (som andra tom tyckt varit trevliga osv), sedan har verkligheten uppdagats.
Så nu vill jag att han ska glömma mig och aldrig mer prata med mig.

Låter som om du träffat på min och makens "plågoande"…
Psykopat är vad han är