Häxor iFokus

Häxor

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 118 ggr
AnnaClara
1

Tips på kurs

Hej vänner. Jag söker en kurs, för nybörjare, som kan ge mig mer kunskap om häxeri, tips på bra kurser tas tacksamt emot. Gärna distans. MVH AnnaClara

[Ragatans Naturande]
1

Det beror ju på vad du menar med "häxeri"…. Jag har hittat mina kontakter via facebook och google.

"Häxeri" betyder så mycket olika, beroende på vem du frågar. <3

Och det är inte så lätt som Hogwarts akademi i Harry Potter. Att man kan lära sig allt från grunden i en skola. Utan man bör nog ha en viss grundförståelse och grundtanke, med vad man menar med "häxeri/magi".

Men det är hur jag tänker och frågar du 99 andra, så får du 99 andra svar. :)

• Redigerat 2023-03-10 13:37 av [Ragatans Naturande]
[Ragatans Naturande]
1

Hur jag började, står ju lite i min presentation…. God dag alla vackra människor… :)

Så DET är sen barnsben, men jag var inte riktigt medveten om vad det kunde innebära. Så jag hittade en liten kvartersbutik, med ett litet litet kafé och där var det alltid någon gäst, som satt i caféet med tarot-/orakellekar, pendlar, kritor och sysslade med auramålning eller läste böcker. Butiken i sig, kristaller, rökelse, ljus, änglar, afrikanska masker, tarotlekar, meditationsskivor, sjalar, kuddar, smycken, trummor och allt mellan himmel och jord…

Ägarinnan hade små "prova på kurser" och fortsättningskurser. Jag gick en prova på och en fortsättning och kände att, ja, men så här är det ju och sen gick jag meditationskurser, yoga och trumkvällar vid en sjökant med sång och brasa…

Det kom upp anslag då och då i butiken och på butikens hemsida om olika kurser och andra tips… och så kom jag vidare med lite örter, ljusmagi, rening, jordning och annat. Sedan gick jag över till lite facebookgrupper och hittade en person som jag klickade med direkt och har följt henne på instagram, facebookgrupper, med distanskurser, poddar, youtube och så vidare.

Jag är inte fast i att man som häxa måste syssla med förbannelser, woodo, onda ögat och bla bla bla - även om INGET inom häxkonsten är fel… Det innebär så mycket mer, att vara häxa och jag är vit och grön häxa och behöver inte kasta förbannelser även om det säkert kan råka hända en o annan sak med min ljusmagi om det behövs, men i stort tar karma mina ovänner ändå. <3

• Redigerat 2023-03-10 21:21 av [Ragatans Naturande]
NiklasTyreso
2

#0:

Sök dig till folk som håller på med den folm av övernaturlig magi som du är intresserad av.

Jag tycker den här kvinnans kurser verkar spännande, men jag har inte gått dem: http://lovjerskan.se/om-mig/

[Ragatans Naturande]
1

Det här är en av mina "mentorer", som lärt mig en hel del om elementen, runor, örter, kristaller, oljor, ljusmagi, medialitet, rening, orakelkort, tarotkort och mycket mycket mer, på ett härligt sätt, utan pekpinnar och att "så här är det och det med basta".

Jag känner igen mig i så mycket av henne.

https://poddtoppen.se/podcast/1582307950/overnaturligtvis

KarinKV
0

#0: Spännande! Själv relaterade jag väldigt mycket till Eta Christensson när jag insåg att jag är häxa. Förr hade hon en brevkurs, distansuppgifter som man fick på mail, googla! Boken "Häxan som steg av tåget" av densamma av mig mycket inspiration. Kan jag vara behjälplig på något annat sätt är frågan fri!

Tarotstollan
0

Tack för spännande och intressanta tips och böcker!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

NiklasTyreso
0
[Moon AppleGrey]
0

Inte just "kurser", men på instagram så kan man hitta lite olika saker om ämnet om man söker på ex. #witchesofinstagram, #witchery osv.