Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1154 ggr
RememberMyName
0

Tala m själen?

Det här kanske är fel forum för min fråga.

Jag har inte fått svar på det här och jag är nyfiken och konfunderad över hur det fungerar egentligen.

För ett par år sedan hade jag en väninna hos mig som har liknande intressen som jag. Jag känner plötsligt att "någon" vill komma i kontakt m henne. Ber min sambo att han lämnar oss en stund då jag känner att det här är mycket privat. Jag får kontakt m hennes farmor som lämnar budskap till henne. Hon lämnar oss o upp dyker en man….med helt andra energier. ALLTING är verkligen annorlunda. Jag ser honom och känner honom på ett sätt som jag aldrig har erfarit tidigare. Jag lämnar även budskap från honom.

Efter det kommer hennes farfar….som f ö var en varm och humoristisk man. Han lämnar budskap….strax därpå sluter en liten flicka upp vid hans sida och hon lägger sin hand i hans…det visar sig vara hennes dotter som tidigare dog. De lämnar mig och samtidigt kommer ytterligare en kvinna som är i sällskap m farfadern. Allt gott så långt.

Jag öppnar mina ögon o ser min väninna i tårar.

Hon bekräftade allting och ställde frågor runt mannen som jag upplevt hade helt annorlunda energier… Allting stämde med honom också… Avslutningsvis talade hon om att han levde….

Jag blev helt bragt ur fattningen och tappade målföret. Kunde nog jämföras m en fisk som kämpar efter luft.

Jag frågade senare ett medium vad det kunde tänkas vara och hon sade att jag hade fått kontakt m mannens själ. Ibland tar själen vid och berättar det som personen i fråga inte kan, vågar eller vill göra själv…

Kan det vara på det sättet?

Finns här någon som vet eller som har varit m om något liknande?

[trumman]
0

Jag är osäker på om detta är en genuin fråga, eller bara skrivet som skryt.

RememberMyName
0

Men oj….vad får dig att tro det, Trumman?

Jag trodde att det här var ett forum där man kunde diskutera, få hjälp, råd, ideèr o s v.

Tråkigt att du uppfattar det som skryt då jag endast bad om hjälp från någon här inne.

Berätta för mig, hur tycker du att gemene man bör formulera sin fråga för att inte uppfattas på det vis du uppfattade mig?

zeretki
0

Min tanke är:

om du upplever detta så starkt själv, varför vill du ha svar på om det är riktigt eller ej?

Eller vad är frågan egentligen? Om det går att få kontakt med någons döda ande?

Jag förstår inte riktigt vad det är du vill ha svar på? Kanske kan du förklara lite mer, vad du undrar över? Ingen har ju svarat direkt så folk kanske liksom jag inte förstår…

CarolineO
0

Hon frågar ju om ngn mer varit med om att ha fått kontakt med själen till en levandes människa, inte en död…
…. väl?…

rosmarin90
0

Hej remember du får nog mer svar om du frågar på http://overnaturligt.ifokus.se/

Det är där de mediala samlas Skrattande

Mandra
0

Hej!

Jag kanske kan svara på den där frågan, som jag uppfattar precis som CarolineO, så jag utgår ifrån att det är det du frågar. :)

I mediala kretsar anses det ju, lite allmänt, att man INTE kan få kontakt med levande människor på det sätt som de arbetar. Men jag skulle vilja säga att gränsen är väldigt hårfin.

För vad är det man får kontakt med när man får kontakt med döda - jo just själen - inget annat faktiskt (kroppen finns ju inte längre). Så - har man tekniken att kontakta en själ (och det har ju ett medium) så spelar det liksom ingen roll om den som "äger" själen är död eller levande - det funkar lika bra vilket som.
Jag tror t o m att många mediala personer själva HINDRAR dylika kontakter, eftersom de lärt sig att det inte går.

Shamanskt gör man inte alls den här skillnaden. Vi använder precis samma teknik för att kontakta både levande och döda. Och det finns ingen skillnad mellan detta.

(Trumman" Vilket jäkla svar! Kanske du inte förstod frågan, eller?)

Mvh Mandra

CarolineO
0

Skrev ett svar till igår, men det har inte kommit in.

Skrev iaf att jag tycker mig minnas att jag läst ngt liknande på ÖN sajten, ang en tjej som sett sin farbror i sitt eget kök, men han levde så det kunde ju inte vara en ande, så hon skrev frågan där och svaret blev nog att energier kan förflytta sig.

Läste även om en hund som varit på promenad med mamman i familjen och dottern stannat hemma. Så efter en liten stund kommer hunden in till dottern och hon tror att den rymt från mamman. Hunden går ut igen och efter ett tag kommer mor och hund, den hade inte rymt. Den hade varit med henne hela tiden.

Så jag tror iaf att det mkt väl kan stämma att energierna från en person kan "Komma på besök"

Coturnix
0

Det här påminner mig om det som kallas "varsel". Att en människa eller ett djur kan "komma hem" exempelvis femton minuter innan den/det faktiskt gör det.

korseett
0

#7 kan beror på att det finns två trådar med samma ämne. Ditt svar finns i den andra. Blev väl tjall för trådstartaren vid publiceringen

CarolineO
0

Aha… Tyckte väl…   Sån tur då, så har jag inte blivit alldeles förvirrad iaf *s*