julgåva vid fullmåne
Julaftons morgon samlade jag på mig lite nötter, mandlar och solrosfrön och en knäck och begav mig ner till bäcken för att finna en kraftplats. Inte lätt att finna någon när man inte kan känna av energierna men jag fick gå på utseende.
Många träd, främst alar, växer i grupper så jag fick leta efter något annat. Vid bäverfördämningen fann jag tre stora träd med grova stammar, med samma bas som växte i en triangel. Där fick jag för mig att här är nog ett ställe som kan vara bra.
Jag vet inte hur man beter sig men jag pratade högt och bad om ursäkt för att jag störde. Önskade dom alla en god jul och lade det jag hade med mig mellan stammarna. berättade att jag kanske kan komma fler gånger hit om det uppskattades.
Jag gillar för övrigt det stället nere vid fördämningen men jag har inte tidigare tänkt på det som en kraftplats eller reflekterat vilka träd som växte där.
Så det var min första gåva eller offer till naturfolket.

Låter hur fint som helst….att följa sitt inre, sitt hjärta blir alltid bäst i slutänden…..jag tror också på att det är viktigt att ha en Kraftplats, ett husaltare, någonstans där vi överlämnar våra känslor, tankar och funderingar till en Kärleksfull Makt och Kraft.
Underbart att få dela din upplevelse.
korseett

Det låter jätte härligt, båda två:)
MVH Isnornin
Jag lade ut mandlar, fläsk och ett ägg på en plats där jag kände var rätt. 
By the book, får man väl säga korseett ;) bra gjort! '
Det märks du lyssnar på goda råd då du får dem