Witchbottle på planeringsstadie
Vad ska flaskan "handla om" - hälsa, överflöd, beskydd, arbete, ny bostad, resa, kärlek…
- Hårstrå från den person det gäller - DNA
- Papperslapp, eller näverbit med namn eller änglasigill för den ängel man ber om hjälp
- Växtdel, blad, ört från något som attraherar det som flaskan ska leda till
- Några droppar eterisk olja som attraherar det som flaskan ska leda till
- Kristall som attraherar det som flaskan ska leda till. Det är aldrig fel att stoppa i en bergkristall då som extra förstärkning.
Försegla flaskan genom att trycka i korken, tända ett ljus i den färg som attraherar det som flaskan ska handla om och häll stearin över flaskans kork och i skarven mellan flaska och kork.
VIKTIGT! - Håll om flaskan och "tryck in" intentionen för vad flaskan ska handla om och be ängeln som är med flaskan om lite extra styrka och hjälp.
Beroende på hur personen känner, kan denne bära flaskan på sig, i fickan, runt halsen, i en väska/ryggsäck. Annars kan den stå i hemmet eller ligga i bilen.
VIKTIGT! - När flaskan har gjort sin tid, är det dags att tacka den och ängeln, så väldigt mycket för hjälpen och tömma den. Resterna i flaskan gräver man ner och lämnar glaset på återvinningen. Går det inte att tömma flaskan, får man gräva ner hela flaskan på någon bra plats.
Lycka till med "flaskandet"
- Redigerat 2022-08-31 19:49 av [Ragatans Naturande]
Jag har en tid gått och planerat något liknande.
Jag vill använda en skriftlig besvärjelse i en tidskapsel och låta den ligga på en viss plats hundratals, kanske tusentals år för att göra platsens andliga positiv och även hjälpa andar som är fast på platsen.
Glasflaska är faktiskt riktigt bra om man kan försluta den på ett sätt som håller för fukt och årstidernas temperaturvariationer.
Jag vet vilken text besvärjelsen ska.
Den ska skrivas med arkivbeständigt bläck för att hålla i flera hundra år, minst.
Ska kolla om särskilt papper behövs som inte faller sönder med åren.
Platsen den ska placeras är under ett stenröse som skapats i modern tid (inte fornlämning, sådana får man inte ändra).
#1: Visst vore det häftigt.
Jag köpte småflaskor den här gången, så de kommer nog stå eller hänga i något bra hörn bakom gardinerna, för beskydd, glädje, positivism, ekonomi, eller vad jag behöver just då…
Och kanske jag kommer ha en mini, runt halsen, eller i fickan. När jag känner att jag kan behöva lite extra kraft.
Men en tidskapsel. DET vore härligt.
Det känns som det blir en tur- lycko- och ekonomiflaska, i första hand… med lagerblad och kanel…
Jag behöver snart nytt jobb, är lite allmänt ur form (och skulle behöva sitta på Kilsbergens topp, dingla med benen och joddla lite för mig själv en stund, och ekonomin sliter jag med dagligen…
- Redigerat 2022-09-05 15:56 av [Ragatans Naturande]
Jag har en "klassisk" häxflaska gömd i hushållet - alltså en som är avsedd främst för skydd och motmagi mot yttre hot. Flaskan är en mörkgrön olivolje-flaska som jag kokat med salt för att rena den, sen fyllde jag på med spik, krossat glas, vinäger och urin som traditionen föreskriver, innan jag läste in en trollformel för skydd och förseglade flaskan noga med sigill-lack. Jag har planer på att göra en likadan till min sambo.
Låter som en bra idé
DNA finns i hår, naglar, urin och spott. Så tradition är en sak, men det finns olika sätt att komma till samma resultat, beroende på vad man vill nå fram till och vilken lära/väg man går. <3
Det finns sällan exakta svar på vad som är rätt eller fel sätt - svart eller vitt. <3
Som jag, med katter, hästar och vad det nu gäller… Du kan fråga 10 kattmänniskor om bästa kattsanden och få 10 olika svar. Du kan rida för 50 olika instruktörer och få 50 olika förklaringar på att göra ett korrekt galoppombyte. <3
Var och en gör som den känner är rätt tradition för denne.
- Redigerat 2022-09-08 12:31 av [Ragatans Naturande]