Ny vecka nya tag - Solros - Gul
Åskshuvudvärk de luxe när jag vaknade idag. Klockan 3 i natt, när jag vaknade för femte gången som jag gör varje natt, pga värk och att jag inte kan vända mig i sömnen tog jag den absolut sista alvedonen jag hade i huset. För en kvart sedan förnyade jag receptet hos min vårdcentral via 1177 och nu fick jag sms om att jag har recept att hämta ut, så jag kommer dra ut efter lunch.
Åter till solros.

Solros, är perfekt antideppmedicin, både som blomma och frö inom magirtualer. Färgen gul och blomman står för glädje, tur, kreativitet, lust, fertilitet… you name it.
Andas, dansa, le och VAR SNÄLL!
/Ragatan
Jag hoppas att ni nu ser, att jag inte ljuger om mina stavfel. Därför kommer jag inte korrigera just detta inlägg.
Utan ge er en chans att tänka efter, innan ni hoppar på folk utan att veta deras historia.
Oavsett om ni är Sabrina tonårshäxa, Harry Potter Häxa, Schaman, örthäxa, vit häxa, grön häxa whatever.
Vanligt folkvett kan man ha ändå. <3
Ha en fortsatt underbar vecka.

Några böcker i mina hyllor… Mer finns och köps in via Bokbörsen, då de givetvis renas innan de hamnar i hyllor och används.
Åskshuvudvärk ska vara åskhuvudvärk
Magirtualer ska vara magiritualer
#2: Det är inte ditt fel det är ditt stavningsprogrammet som inte är kalibrerat. 🧙
Vi kan tävla om flest felstavningar … jag kommer att vinna - jag lovar 🌸
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Ragatan N, du nämner värk.
Jag har genom åren haft problem med värk, inflammerade muskler, muskelkramper etc. Ibland har problemen hängt med flera år och givit sömnbesvär.
Men folk kan inte tro det om mig jag som är så vältränad. Några gånger har jag även i träning/äventyr/lek skaffat mig rejäla mjukdelsskador som tagit lång tid att läka och varit smärtsamma.
Bästa smärtlindraren, bättre än ipren, är te på besksöta. En liten matsked torkade växtdelar får dra 15 minuter till te, enligt instruktion i Raimo Henos bok Våra Läkande Växter.
Man få bara dricka max en kopp per dag och max i en månad i sträck, för förutom naturliga antiinflammatoriska ämnen innehåller besksöta tyvärr små mängder solanin (samma som i grön potatis, inte nyttigt).
Besksöta är verkligen bra, funkar, och eftersom det finns biverkningar med alvedon och ipren oxå, så använder jag besksöta när det behövs.
Besksöta har även använts magisk i Svensk folktro.
Sedan är chillipeppar salva faktiskt bra mot verk, men akta dig för att klia i ögonen eller andra känsliga ställen efter du smort in dig.
- Redigerat 2022-08-19 02:00 av NiklasTyreso
Tack Niklas, ska kika lite på det där…