Häxor iFokus

Häxor

Etiketterallmäntmagi-formler-och-ritualeri-häxans-trädgårdörebro
Läst 95 ggr
[Ragatans Naturande]
1

Jag ser rött :)

Röd kanna-arrowrot.jpg

Kanna - Röd arrowrot - tur/lycka

Av någon anledning fastnade jag för den här växten i stadsträdgården idag, när jag rörde mig mot stan efter kaoset på matmarknaden….

Eason säger i Avancerad Magi att rött kan användas för handling, mod, självsäkerhet, kamp mot orättvisor…

Så någon mening hade nog dagens omvälvande permonad över stan.

Som fritidspolitiker kommer jag nog använda mitt leverne inom naturhäxeriet/keltiska häxeriet för att finna kraften att ta tag i det här med att fortsätta SKRIKA UT om tillgänglighet och lika villkor, även för funktionsnedsatta… Jag ska nog ta lite hjälp av politikervänner, att få ihop en motion i ämnet.

[Penemue]
3

Du har inget att skämmas för angående din funktionsnedsättning (jag syftar på din signatur i slutet av dina inlägg.). Superbra att du fortsätter att kämpa för lika behandling och tillgänglighet.

Rött, tänker jag, är ju också förknippat med Mars och en viss beskyddande energi. Hoppas du får igenom dina motioner!

[Ragatans Naturande]
1

#1: När jag växte upp var rött min favoritfärg. Numera är det skogsgrön, men röd är också fortfarande en viktig accentfärg.

Syntium
3

#0 Häftig färg!

Angående din signatur, jag tycker absolut inte du ska skämmas för nåt alls! Jag redigerar också inlägg, det är väl bara bra att kunna göra det? Man behöver ingen ursäkt för det, det är ju oftast (för mig i alla fall) för att förtydliga eller rätta till irriterande stavfel.

"I'm too old for this shit."

[Ragatans Naturande]
1

Röd arrowrot bör odlas i en stor kruka i varmt söderläge eller på balkong. Hmm… jag har uteplatsen i söderläge. Jag ska nog ha en sån… eller två… eller flera… :D

Vann på bingolotto idag och postkodlotteriet härom dagen… så tur låter inte så tokigt.