Den moderna häxans hemmiljö
Stjärnorna - "pentagrammen", hittade jag i en secondhandbutik för ett par år sen och gav 30 kronor styck för. Om jag inte minns fel, var jag några år tidigare på Rejmyre glasbruk och där kostade de 250 kr styck.. Pga att glasen blir väldigt varma, använder jag led-batteriljus. Just nu använder jag led-batteriljus över huvudtaget hemma, då jag har kattunge.
Och vad man än säger er. Man måste inte ha levande ljus om man har de rätta intentionerna med sina ritualer och tankar. Man kan ha stearinljus också, självklart - utan att tända dem. :)
De små mandalas, som hänger i lampan har jag gjort själv, i trolldeg som jag bränt i ugnen och fäst små runda "dukar" som kom i en paketlåda som jag beställde från panduro. Nu ser jag mer… trollkorset, är också gjort i trolldeg, bränd i vanlig hushållsugn och målad svart. Det roliga är att en riktig smed som en gång fnös åt mit häxeri, sa att han såg skillnad på allt direkt. Jag hade med mina mandalas och trollkors på en marknad. Han kom fram och sa Å vilka fina trollkors, vilken smedja har du varit och gjort dem i? Ängeln som skymtar är också virkad av mig. Jag är en pysslare, som ni kommer få se. Ugglan på mitt altare, har jag virkat. :)

Några av mina viktigare stenar…. de är är alla trumlade, men jag har andra med. Grön aventurin, bergskristall och vad som på marknaden var namnat som pyrit även om jag har blivit slagen på fingrarna med att det är något annat (och ja, jag är ingen geolog så det kan mycket väl vara något annat. Man kan inte vara expert på allt - inte ens häxeri). För mig har den i alla fall fungerat som pyrit, då de här stenarna ofta är med i mina fickor, handväskor och så vidare. De stärker ekonomin. :) Och oftast stämmer det, ja.

En annan dag, ska ni få en presentation av lite från den här häxans bokhylla. ;)
Ha en fin dag, jag ska snart lyfta ur Minnie the cat, från permobilkorgen och ge mig ut på inköpsrunda. Jag hade inget frukostbröd, så jag lever än så länge bara på kaffe.
Vad har ni för häxiga saker "gömda" hemma. ;)
- Redigerat 2022-08-10 15:22 av [Ragatans Naturande]
Stjärnorna är fantastiska - är mycket avundsjuk - kan du trolla bort avundsjukan och en frukost till dig själv? 🧙
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2022-08-10 11:39 av Pyttelite
Så fina saker!💜
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Finns häxor på riktigt??😥
Det beror på vad man lägger in i ordet häxa. :)
Om du menar häxan i sagan om Hans och Greta, så har jag inte träffa några sådana… nej.
Menar såna häxor 😅