Ett enklare hemaltare
…helt enkelt och spartanskt på rumsbordet.
Utan och med blixt

Tarotduk i sammet, grön med keltiskt mönster
Vatten i kåsan
Mynt
Doftoljan som även är droppad på ugglan, Cederträolja
Änglaljusstake samt delfinljusstake
Tarotleken är Tarot of divine (en vacker lek med sagor, myter och folklore från världen men namnade efter ridersleken)
Kvällens kort blev: Styrkan
Och med tanke på dagen, vars tarot går att läsa på tarotsajten, så tror jag att det är ett kort som säger allt.
Bilden är från den skotska sagan Tam Lin
Tamlin betyder egentligen "mörkrets demon" I Margit Sandemos böcker om isfolket finns han med som demon.
Men i Skottland tillhörde han alvfolket, som tagit honom till skogen. Tamlin tog oskulden av kvinnor som kom till skogen och bröt rosor från en buske.
Så småningom mötte han ändå sin älskade Janet, som föll för honom och bröt hans förtrollning. De fick senare en son.
Vad menar kortet för mig idag då… Styrkan att ha tilltro både till mig själv och andra. Jag kan mer än jag tror och det mesta ordnar sig, förr… eller senare.
God natt alla fina, nu ska jag dra mig tillbaka med en ljudbok. Jag lyssnar på Outlander, som handlar om högländerna, Skottland, England, Kelter, både det ena och det andra. Om ni har NetFlix kanske ni har streamat serien.
Välkomna att presentera era egna ritualer, eller vad ni håller på med över huvud taget just nu och som sagt, skriv gärna en presentation i "God dag"- inlägget. Ni behöver INTE vara så övertydliga som mig. :D
Jag kom på att jag hade skrivit nästan hela Tarotinlägget på tarotsidan, när katten sprang över tangentbordet så sidan stängdes.
I alla fall handlade det om att jag är för envis för mitt eget bästa. Jag vill inte vara till besvär, utan VILL klara allt, även om jag med min funktionsnedesättning inte orkar det.
Tio i träd - Timbo Tree, Legend från Paraguay
Två i kronor - Rhpisunt, myt från Norra Stilla Havet
Nio i bägare - Tàj Al Mulúk och prinsessan Dunyà, arabisk folksaga från Iran