Känner någon till detta?
Nej, har inte gjort sånt, inte på det sättet.
Ser ut att vara healing med handpåläggning.
Bilden ser ut att vara från 1970-talet. Från mitten av 60-talet och på 70-talet var den sexuella revolutionen, efter att p-pillren kom. Företeelser sexualiserades på sätt som vi idag ofta inte skulle tycka var sunt eller ok.
Bilden visar nog healing, ser det ut som, healing av en ganska vältränad man och med en kvinna som har en hand ✋ över hans könsorgan.
Bilden väcker obehag i mig, magen knyter sig. Kanske för jag växte upp på 70-talet med en styvfar som var flickfotograf för en herrtidning. Det var en tillvaro där jag var totalt vilsen.
Det tog årtionden innan jag förstod vad "kärlek" och "god relation" betyder.
Jag hoppas att din kurs, som bilden kommer från, var sund.

#1: Tack för ditt svar. Ja bilden är från någon äldre bok eller så, lite svårt att se alla detaljer. Vi fick bara den bilden så jag vet inte dess ursprung.
Jag är ledsen att den väcker obehag hos dig men jag vill försäkra dig om att vår kurs var väldigt sund. Ingen hade sin hand på någons könsorgan.
Personen på vänster sida har sin högra hand på mannens sida och sin vänstra hand på hans axel och personen som står på högra sidan har sin högra hand på hans axel och sin vänstra hand på mannens andra sida. Så tolkade vår grupp bilden iaf. Mest eftersom de som håller hans fötter och händer också gör spegelvänt vad den andra gör som står mitt emot. Hoppas att min förklaring gör att du mår bättre 🥰
Men du har helt rätt, många saker hände vid 60 och 70 talet angående det fria tänkande med sexualiteten som vi inte alls skulle tycka vad ok idag. Vi får vara glada att vi inte ser det på samma sätt som de gjorde då.
Jag blir ledsen när jag hör din berättelse om din styvfar som var flickfotograf. Jag är också uppväxt på 70-talet och synen på kvinnokroppen och hur den tolkades i dåtidens "herrtidningar" var inte smickrande eller sund.
Men jag är glad att du hittade ett sätt att se kärlek och god relation på ett positivt och varmt vis som inte ligger i närheten av hur din styvfar visade det för omvärlden.
Det känns som en stor seger för dig och som jag hoppas du är stolt över. Bra jobbat, jag är imponerad iaf över att du såg det med helt andra ögon 💐
Hoppas att du kan se bilden ur en mer positiv synvinkel nu. Men om den gör att du fortfarande mår dåligt så säg bara till så tar jag bort inlägget och bilden. Vill inte att någon ska må dåligt på min bekostnad.
Alla tolkar vi saker på olika vis efter vad vi varit med om tidigare i våra liv.