Mera nekromantisk häxkonst!
Senaste åren har jag arbetat främst med "planetarisk" magi enligt den senmedeltida abboten Johannes Trithemius grimoire. Systemet i den korta texten kan väl mest beskrivas som en sorts magiskt-kristen shamanistisk teknik som involverar en kristallkula, magiska cirklar i krita och långa utläggningar för att kontakta de sju klassiska planeternas ärkeänglar. Det har varit väldigt givande och erbjudit flera starka upplevelser och insikter.
Men på senare tid börjar jag att "expandera" praktiken att involvera även andra andar, "demoner" och, kanske framför allt, mina egna förmödrar och förfäder.
För några dagar sedan köpte jag en snidad dödskalle i trä från Tradera:

Jag tänker att jag ska preppa den med diverse sigill och utsmyckningar, kanske fylla den med jord från våra gravar, och bjuda in mina kära döda att använda dödskallen som "gästrum" ifall de vill hälsa på under ceremonier.
Är det någon annan som regelbundet arbetar med andar? Vilka i så fall och hur gör ni? Specifikt då om ni arbetar med förfäder/förmödrar?
Stort tack :)
- Redigerat 2022-05-27 14:53 av [Penemue]
Jag skulle nog ta det lite försiktigt om jag vore du med vilka andar du bjuder in men samtidigt har jag sett i dina trådar att du har kunskap så helt klart är du långt från en nybörjare inom ämnet och det ger mig lite mer utrymme att ge mina tankar.
Demoner, varför vill man bjuda in dom ? jag har arbetat med det här så länge ( är en gammal tant ) och jag har sett vilken väg det kan ta hos så många som vart erfarna men som hamnat i såna svåra psykiska situationer när dom bjudit in demoner och sen inte kunnat göra sig av med dom.
Jag har drivit ut mycket i mina dagar och jag vill inte ens gå in på vad här och nu men det är hemska scener jag fått bevittna av både häxor och shamaner som begett sig in i det här som laborerat med onda makter dom inte har kontroll på.
Jag jobbar enbart med andar, jag är lite annorlunda på det viset och jag har en ren och klar kommunikation där jag hör andarna precis som jag hör oss människor tala med varandra.
Men jag vill varna för alla andar är inte goda det finns dom som vill förgöra oss till varje pris och att inskaffa ett kranium en dödskalle vad har det för syfte för andarna finns inte där men dom finns bland oss och ska vi arbeta med dom så ska vi göra det helhjärtat för dom döda är mitt bland oss hela tiden i ljus inte i mörker.
#1: Håller med, man måste verkligen vara försiktig i kontakten med osynliga krafter, framför allt demoner!
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Det är också viktigt att ha kunskap hur man blir av med en oönskad ande.
Jag bjuder inte in men de kommer självmant och ibland är jag osäker om jag blivit av med dem?