Trevlig Yule!

tack det samma
stoooor mysig vinterkram

åhh vilka fina bilder=)
God Yule!
det samma

Tack Alla!

VINTERSOLSTÅNDET 22 dec 2007

åå vilken underbar julgran vad mäktigt

God Yule på er alla!

#5 vacker gran, som sagt
Tack :) det är våra kompanjoner upphängda vid vår kraftplats på Vitberget här. Gran växer i nära nog 90 graders vinkel och bredvid finns en märklig stenfomation.
Det är ju så med kraftplatser, att de visar sig i konstiga träd, eller stenformationer, i annorlunda landskap.
Spännande!
En Underbar Midsvinterfest till er alla…..

#13, aha, är det så, det är. Då vet jag nog var min kraftplats är.
För ca 1 år sedan, var jag och väninnan ute på skogspromenad, när jag för min inre syn uppfattade en lång man, som stod på bergets topp och ropade hallå!
Väl där uppe, så följde vi en stig till en annan bergsknalle, med ett egendomligt format träd. Där lade vi oss ner och naturen kommunicerade till oss, mycket!
Jag hade tänkt mig dit idag, men du har övertygat mig om att det är en kraftplats. Toppen!
Man ser det gång på gång i naturen. Konstiga träd, dubbelväxta tallar tex, eller grenar som växer i "onaturliga" 90 grader hur som helst. Träd som växer nästan upp och ned etc och stenformationer som ser ut som ansikten eller bord etc.
Där är det ofta mycket kraft i farten, men man ska ju inte närma sig sånna platser hur som helst s¨åklart. Vet man inte hur man talar till platsers Rådare så bör man nog ta dit ngn som kan det först - för det är ju inte alla platser som VILL bli besökta och "använda."
Det må man respektera.
Även om det "känns bra" för den oinvigde kan det vara helt tvärt om. Man kan få ett lugn och ro för att man ska stanna kvar medan de suger musten ur en, eller kommer in i kroppen på'n. Så det gäller att veta vad man gör, och vars man gör det.
Man ser det gång på gång i naturen. Konstiga träd, dubbelväxta tallar tex, eller grenar som växer i "onaturliga" 90 grader hur som helst. Träd som växer nästan upp och ned etc och stenformationer som ser ut som ansikten eller bord etc.
Där är det ofta mycket kraft i farten, men man ska ju inte närma sig sånna platser hur som helst s¨åklart. Vet man inte hur man talar till platsers Rådare så bör man nog ta dit ngn som kan det först - för det är ju inte alla platser som VILL bli besökta och "använda."
Det må man respektera.
Även om det "känns bra" för den oinvigde kan det vara helt tvärt om. Man kan få ett lugn och ro för att man ska stanna kvar medan de suger musten ur en, eller kommer in i kroppen på'n. Så det gäller att veta vad man gör, och vars man gör det.

trevligt yule-bord, nemue