Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 4197 ggr
zeretki
2007-03-21 13:17
1

drömtydning

Jag drömde att jag drog ut något ur min hals och ur mina öron och när det hamnade på marken så var det ormar, i en stor hög.

Någon som har ideer om vad detta kan betyda och hur jag kan tolka det?

Jag visste inte var jag skulle lägga tråden så det blev i Övriga Övernaturligheter.

LinaN
2007-03-21 14:07
1

i min drömtydningsbok står det följande:

Ser du mågna ormar kommer du bli lurad av en kvinna.

väser ormen kommer dina ovänner inte få någon makt över dig.

halsen symboliserar  makt, heder och välstånd.

mycket tydlgiare än så blev det itne på din litet "vaga" drömbeskrivning…. hur kände du dig i drömmen? vad var det för färg på ormarna, vad gjorde dom, låg dom bara där eller ringlade dom iväg….? blödde du när du dragit ut dem?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

zeretki
2007-03-21 21:17
0

Det var obehagligt att dra ut dem, men jag vet inte om jag var rädd av dem direkt. De anföll mig inte eller så.

Jag minns inte vad de gjorde. Tror de låg där. En var rödbrun med svarta ränder på. De var rätt stora, inte små som svenska ormar alltså utan större.

Nej, jag blödde inte. Tyvärr minns jag inte mer…men det måste betyda något, att jag drog dem ur mig…

Jag vet att ormar brukar symbolisera förändring…

zeretki
2007-03-21 21:19
0

Tack för svaret förresten! jag är tacksam för alla ideer som får mig att fundera! :)

Zenna.Jeadi
2007-03-24 16:36
0

Hmm jag är inte något proffs med det verkar nästan som om det där kommer betyda att du säger något ja eller en hemlighet eller något farligt iallafall. Du kan ju tänka på det

inca
2007-06-17 12:51
0

Nu har jag drömt igen att jag tappar mina tänder Fundersam 

Förra gången som var i mars-april tror jag drömde jag också att jag tappade alla mina tänder jag fick dom i handen och sen dog jag, jag såg mig själv genom ett skyltfönster liggandes död i en båt, en liten flicka - Janna, min dotter - kom och pratade med mig där jag stod och tittade på mig själv - hon sa att hon skulle gå vidare men hon hade med sig en till liten flicka som fastnat sa hon som behövde hjälp att gå vidare, alltså ibland blir jag rädd för mig själv, den här gången tappade som sagt tänderna igen men även den översta delen av tungan var med - den med smaklökarna på -USCH.

Det kan ju betyda att stå inför förändringar, gå vidare till en ny utveckling eller så behöver jag bara gå till tandläkaren men måste drömmarna krångla till det så. Första gången jag drömde det att jag påbörjat en meditationskurs och vi fick berätta om vi drömde något under den tiden och då sa hon att den drömmen var bra. Ja jag drömde mycket den tiden. Om det här någon som har någon mer ide´om drömmen så skriv gärna, vad som helst :)

varulven
2007-06-17 17:58
0

#5 jag drömmer att min "tandställning" (en ståltrådsaktig sak makom framtänderna bara) ramlar ut och jag får metallbitar ifrån den i handen hela tiden och dessutom tappar jag hörntänderna i samma veva. det drömmer jag jätteofta! Vad är det med tänder egentligen?

Simuala
2007-06-17 18:33
0

Jag brukar också drömma att jag tappar tänderna. Verkar vara ganska vanligt att man drömmer det? Konstigt.

trampolin
2007-06-17 19:08
0

Jag drömmer också att jag tappar tänder ibland.. har läst att det betyder att man mognar och bli vuxen

zeretki
2007-06-17 22:53
0

Detta är tydligen en vanlig dröm bland kvinnor. Vet inte varför men det har jag hört.

inca
2007-06-20 17:54
0

Konstigt…..kanske vi behöver bita ifrån oss mer ha ha jag behöver då det.

Simuala
2007-06-20 20:34
0

hehe, kanske det =)

inca
2007-06-20 21:14
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här borde man kanske bli:

Simuala
2007-06-20 21:26
0

ja, då kanske vi slipper tappa tänderna om nätterna =)

inca
2007-06-21 13:41
0

Jaa ha ha ha härligt Simuala Cool

penny340
2007-09-23 21:18
0

För förra veckan drömde jag konstig dröm???

Jag tvättade håret hela tiden,  bytte shampo flera ggr och jag var tokig för jag försökte få bort lite färg, ett litet rött rand slinga på höger sidan, ovanför ögonen. Hela drömmen var bara tvätta håret.  Såg ut som jag verkligt kämpade hårt för få bort färgen, konstig nog för för håret var aldrig torr och sliten, var alltid blött i håret. Jag var ensam i ett rum där inte fanns vatten?  jag såg mig själv hela tiden, men bara ansikte.

Vad kan det betyda?

Mvh Jennie

Panora
2007-09-24 09:56
0

Att tappa tänder är ett vanligt drömtema. Det kan ofta ha att göra med tankar om vår egen död. Att vi växer, mognar, åldras, förändras i tiden. I slutänden leder det till vår egen död.

Vad jag vet och förstår, är människan det enda djuret som lever med medvetenheten om att hon ska dö en dag. En medvetenhet som vi behöver försona oss med, gång på gång i livet.

Så Inca, din dröm behöver inte betyda annat än att du har funderingar (eller känslor) kring döden och då din egen död först och främst.

Zeretki. Du drömde om öron och hals. Du fick dra det ur halsen, och även ur öronen. Finns det något du inte vill säga (uttala), finns det något du inte vill höra? (inte vill veta/acceptera).

Ormar … Vad är din egen känslomässiga relation till ormar (eller bara ordet ormar)? Hur skulle du beskriva "orm" som symbol?

Som exempel kan orm vara något giftigt, något farligt, något svekfullt, men också något läkande och helande. Vad är din symbolik kring ormar? Vad associerar du till?

Penny. Har du, "i verkliga livet", tankar/tankegångar/tankemönster som du försöker bli kvitt?

Glad *Panora har funderat* Glad

penny340
2007-09-24 11:30
0

Jaa det kan stämma… just nu är jag arbetslös o även börja glida från min sambo som jag älskar men jag når honom inte.Så jag försöker ändra  mina tankar nuuuu o ändra tillvaro :=)

TACK Panora

Glad

zeretki
2007-09-24 13:47
0

#16  Ja, tack för svaret men det är rätt länge sen jag drömde så jag minns faktiskt inte nu. :)

Jag antar att den enda fundering jag hade var att jag hade ett intrång av något slag i min kropp som hade med hals och öron att göra men sen kom jag inte längre…

Kvadratkilometer
2007-09-27 17:59
0

jag drömde häromdagen om att vi satt i en bilkö, jag och mina föräldrar. jag satt i baksätet. vi stannade till och hörde regelbundet dunkande, jag kände väldig nyfikenhet och oro. när vi fick komma fram i bilkön, med bilen, stod en man och dunkade föraren framför oss's huvud mot hans bilhuv. hemskt obehagligt.

RavenCrow
2007-10-15 12:51
0

Drömmaren är den bästa tolkaren. För det är du själv som vet vad olika symboler symboliserar för dig.att tappa Tänder är som sagt vanligt bland kvinnor-den främsta tolkningen brukar vara att vi kvinnor har en benägenhet att "säga För mkt" eller "säga För lite", så endera håller vi inte munnen stängd-babblar eller så håller vi den stängd-å då tappar vi tänderna för att orden ska komma ut-inte bita ihop mer.Drömmar är ett väldigt outforskar ämne eftersom de många anser att de är "bara drömmar", men det är Din värld-din egen, din inre värld som spelas upp, se å tolka dina drömmar så kommer du att lära dig en stor del av dig själv.Jag har drömt hela mitt liv minst 3 drömmar per natt och jag minns allihop, jag kan till å med gå å väcka mig själv i drömmen om jag inte gillar drömmen-flummigt? nej, bara lärdom.

Destany
2007-12-21 00:28
0

någon som vet vad det betyder när man drömmer att ens sambo e otrogen hela tiden?

Bappho_
2007-12-21 08:23
0

#21 Ofta drömmer vi om sånt som vi är rädda för. Kanske oroar du dig undermedvetet över att han ska vara otrogen eller lämna dig.

fridelfina
2007-12-21 12:32
0

Eller så kanske Du haft tankar själv om någon och så har du haft en dialog med dig själv som mynnar ut i denna dröm? Jag tror att allra oftast så är drömmarna inte sanningar om andra människor utan om mig själv.

lightseeker
2007-12-21 13:02
0

he, he, nu MÅSTE jag få fråga: min dotter går upp på nätterna och inatt skulle hon döda sin mjukis-apa, en annan natt så micrade hon en av sina apor i micron. Vad i allsindar, har ni för teorier att detta handlar om.

Hon drömmer mardrömmar var natt sedan 1,5 år, men aphistorierna är återkommande. (bör kanske nämna att hon sover med 5 apor nattetid och att hon är 11 år)

Bappho_
2007-12-21 23:09
0

#24 Kan din dotter möjligtvis lida av nattskräck? Mina två har/har haft det.

De vaknar upp ca 1 1/2 timme till 3 timmar efter de somnat (eller vaknar upp är väl fel ord för det gör de ju inte) och då är de rädda, kan skrika och leva om, gå i sömnen, de har alltid öppna ögon och så kliar de mycket på kroppen.

Min son hade det allra värst när han var mindre. Han skrek som med djurisk skräck. Har aldrig hört en vaken person låta så. Ibland blev jag så rädd för honom så jag skjutsade hem honom till hans pappa mitt i natten. Min dotter har en mildare variant, men det är varje natt.

lightseeker
2007-12-22 11:21
0

alla barnen är antingen sömngångare eller skriker i sömnen och skäller, på någon.

NJA, det verkar mer som om dom börjar leva om, när det är dags för dom att kissa.

Deras far fick vaktas varje natt, när han skulle gå upp och kissa, han vandrade runt huset några varv och kunde ta sig för vad som helst. Han kommer från en ö och huset ligger precis vid strandkanten, så det var ett stort ansvar för systrarna.

Min yngsta började som sagt med detta för 1,5 år sedan, när hon också fick en väldigt nästäppa, kraftig huvudvärk och till slut för ett år sedan, så utmynnade det hela i inre blödningar och artrit.

Det visade sig vara en ovanlig sjukdom, som hon "skulle" blivit frisk ifrån på 2 månader, men efter 1 år är hon ännu inte frisk och läkarna har inga kunskaper för att hjälpa oss vidare.

Men nu är problemet mardrömmarna, som har gjort henne rädd för att somna.

korseett
2007-12-22 22:01
0

jag hörde om någon som "satte upp speglar", visionerade alltså om en massa speglar som skydd runt barnet och att det sedan fick lugn och ro att sova. Det kanske funkar i sådana här fall?