Häxor iFokus

Häxor

Läst 396 ggr
Angie 99
0

Ny i häxkonst

Hej, jag heter Angie och jag är 22 år, jag har börjat bli intresserad av häxkonst om man säger så, jag har haft en gotisk stil väldigt länge och vill helt enkelt gå lite djupare i själva ämnet som inte tas upp så ofta. Men jag undrar när det gäller stenar och kristaller till exempel. Vad ska man göra och vad ska man inte göra. Kan man göra något fel med tarotkort. Berätta gärna allt ni vet för mig. Jag är nybörjare på det här så ta det med enkla ord.

[Penemue]
0

#0: Hej Angie,
det går bra att studera/ praktisera häxkonst oavsett vilken stil du har :)
Har du några särskilda intressen?
Om du förstår Engelska hyfsat bra så kan du hitta massor på youtube.

Angie 99
0

#1: Det är mera det att jag vill veta vad man ska göra och vad man inte ska göra, så att jag inte bjuder in någon som jag inte vill bjuda in 😊

[Penemue]
0

#2: Mitt tips är att aktivt bjuda in det du vill ha och att ha bra skyddsmekanismer på plats. Om du bjuder in "goda" energier så blir de "dåliga" mindre benägna att flytta in.

Skyddsmekanismer:

1) Lesser banishing Ritual of the Pentagram är bra, om du tolererar Abrahamitisk (Judeo-kristen) symbolism. (du kan hitta en beskrivning av den korta ceremonin överallt på nätet om du googlar).

2) Bön och rökelse är bra sätt att hålla ditt omedelbara space fritt från dumingar.

3) Likaså saltvatten som du ber en personlig bön över, droppa i några droppar eterisk olja från Isop (luktar lite som mynta). Skvätt salt/vatten/isop bladningen runt omkring, gärna i kombination med mäktiga skyddande namn (gudar, änglar etc som du har en relation till - Ärkeängeln Mikael är en riktig klippa när det gäller att kasta ut skrömt och dumma energier).

misswolfi66
1

Ett bra sätt att börja arbeta med kristaller är att välja ut några som du känner dig dragen till. Fråga efter namnet på dem och googla sen deras egenskaper. När du vet vad de är bra för kan du bära med dig den med rätt syfte i en ficka eller i ett smycke på kroppen!
Ametist är bra för beskydd och för att öppna upp sig!