Häxor iFokus

Häxor

Etikett: tarot-och-spådomskonst
Läst 818 ggr
Viper
0

Hjälp med tolkning

Jag skulle gärna vilja ha lite input på det här..

För en tid sedan gjorde jag en tarotläggning med fem kort om en flirt. Det hela var lite mer "på skoj" och jag vet inte riktigt vad jag väntat mig, men de mest negativa kortkombinationer man kan föreställa sig kom upp; djävulen, grymhet, sorg.. Jag har lagt tarot till och från i flera år och aldrig sett en liknande läggning. Sedan dess har jag gjort ett par, kanske tre, läggningar som involverat den här personen (det här är någon som jag dessutom har att göra med på mitt jobb). De övriga korten har varierat en del men djävulen har nästan alltid kommit upp.

Jag har alltid kopplat djävulen till maktmissbruk, psykiskt och fysiskt våld, destruktiva relationer osv (även om jag förstås vet att kortet kan tolkas på andra sätt också).

Det som gör mig förvirrad är att korten konsekvent ger starka varningssignaler kring den här personen, samtidigt som jag inte kan se några som helst sådana tecken i "verkliga livet" - tvärtom. Ganska ofta när jag använder mig av tarot så blir läggningen en bekräftelse av min magkänsla. Men nu går korten och jag åt helt olika håll : /.

Hur skulle ni resonera kring det här? Borde jag ta mig i akt mer, eller är det bara FÖR överspänt att låta tarotkorten få så stort inflytande? Skulle det röra sig om en läggning så skulle jag nog tänka att jag hade en dålig dag, men nu är det ju något återkommande..

trampolin
0

Jag skulle inte lita för mkt på korten. Jag tror inte det är bra att låta korten styra så mycket… men det är klart att korten kan ju vilja berätta något som man bör undvika.. var rädd om det fina ni kan ha tillsammans och ta det inte förgivet.

zeretki
0

Kan inte säga bara så där… Men helt ärligt, så finns det faktiskt hemska människor där ute som man inte får en dålig känsla av…

KlaraStjarnljus
0

Följ din magkänsla, men med korten i bakhuvudet.

Jag gjorde samma sak för några år sedan, fick tornet under en period av perfekt lugn i mitt liv, men ignorerade det och såg sedan inte (eller ignorerade - eftersom "sånt inte händer mig"?) tecknen när de väl kom och vände livet radikalt upp och ner.

Men kom ihåg: Korten SKAPAR inte resultaten, de kan endast ge oss hintar och kan tolkas på många olika sätt. Magkänslan har oftast rätt.

Viper
0

Tack för svaren!

I vanliga fall brukar jag också lita mest på min magkänsla och mitt sunda förnuft. Men å andra sidan kan man ju fråga sig vad det är för vits med att lägga tarot om man helt ignorerar de hintar som inte bekräftar det man redan tycker/tror. 

Zeretki: Du har förstås helt rätt. Som min favoritlärare från gymnasiet brukade säga: "Det vore mycket enklare om alla bad guys såg ut som i amerikanska filmer".

KlaraStjarnljus, jo jag är lite orolig för att jag skulle kunna hamna i en liknande situation för att jag kanske inte vill se några varningssignaler. Hoppas att det löste sig för dig i alla fall!