Midvinter/Yule/Jul/Vintersolståndsaltare

Hej hej… Jag har inte börjat. Du har ett fint altare!
MVH Isnornin

Om jag skulle göra iordning mitt altare så långt i förväg skulle mina katter antagligen välta ner mesta möjliga, så jag sätter upp det som en början på ritual eller annan "special occasion", efter att jag städar och renar min cirkel. Tyvärr har min altarplats fått ge vika för hushållet, och balkongen kan jag inte använda nu när det är så kallt, så cirkeln och altaret sätter jag upp där det finns mest plats och lugn och ro i lägenheten för tillfället ifråga.
Så just nu sparar jag till en laptop, så att min favoritplats i lägenheten, mitt lilla skrivbord, kan tjäna som både datorbord och altare, bara att vika ihop och ta undan laptopen när jag behöver.

Jag har satt upp en liten pyntad gran på mitt altare med en stjärna/pentagram i toppen :) har ingen bild på det

Ja, haha, vi har en döv hittekatt här hemma, som tyvärr inte hör om han har ner något. Min andra katt håller sig borta, för han hör att jag blir arg om han har ner något.
Men stänger man dörren, så är det lite svårt för dem att komma in och härja på mitt rum. Hittills har bara en kristall försvunnit från altaret. Förhoppningsvis ligger den på golvet någonstans.. Hehe.

Moonchild: Dörren stängd är ett svårt alternativ då jag har det i sovrummet där katterna sover tillsammans med oss, och det är en tvåa, så det känns lite taskigt att stänga katterna uta annat än precis när jag arbetar. Fast ibland är de med, de brukar inte störa när jag väl håller på, och deras energier i närheten är bara stärkande. Min äldsta katt är gärna med mig i cirkeln, medans den yngre hellre ligger på sängen och sover.
Eftersom katterna är med ibland så har jag hellre lyktor, som på Rihids bild, med värmeljus eller blockljus i, än höga smala ljus som kan vältas eller brännas morrhår på, och även värmeljus går ju att få tag på i olika färger (och dofter), så det är ingen större skillnad mot vanliga ljus.
Väldigt mysiga och fina altare, båda bilderna! Har tyvärr ingen bild att lägga upp själv.

Rihid: Jättevackert! Åh, jag saknar verkligen snö just nu. Det är ungefär 10+ här nere i Växjö, man undrar nästan om det blir snö i år.. *suck* man får väl hoppas.
KlaraStjarnljus: Ja, det förstår jag. Jag har ju ett helt hus dom kan vara i, och dom brukar sova hos min lillasyster.
Lyktor tycker jag också väldigt bra om, det är stämningsfullt :)
min äldsta katt nosade på en marshall när hon var liten, efter det så har hon inte gått nära öppen låga igen… (hon eldade bara upp ena sidans morrhår men det var fullttillräckligt för att hon skulle lära sig)
Jag har höga ljus som dekoration på altaret, men min ena katt brukar ibland hoppa upp där, men ha nvälter inget iaf…. men dessa tänder jag sällan. däremot så använder jag gärna lyktor o likanande för då är risken minimal att ma nskulle råka få en eldssvåda om man glömmer ljusen….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Precis, eldsvåda eller bränd katt, inga trevliga alternativ något qv det!
Jag vet faktiskt inte om någon av mina katter skulle stoppa in nosen i lågan, men jag vill inte låta dem prova heller, överbeskyddande som jag är. Min äldsta är för nyfiken, och den yngsta är för klumpig.
Jättefint altare, jag har inget stationärt altare. Brukar hålla till i köket när jag är häxig av mig 

jag kommer inte vara hemma då, och kommer precis ha flyttat från där jag bor nu, så ja kan inte.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag har gjort iordning mitt bord med lite div saker… Min Izabella tycker väldigt mycke om det bordet, hon brukar ligga där, min tarotkortlek tycks vara en bra hunudkudde:) jag har tagit bild, lägger in den snart;)
MVH Isnornin