Häxor iFokus

Häxor

Läst 453 ggr
Joylykke
3

Häxa, reiki, drömmar som är sanna.

Hej, detta kommer bli ett långt inlägg men känner att det behövs då jag inte riktigt haft någon att prata med. Jag hoppas att detta inlägget ä okej att lägga ut och ett stort tack i förväg för att du orkar läsa detta

Jag har många "annorlunda" minnen från min barndom, jag har alltid haft kontakt med den andra sidan. Min gammelmormor dog ca en vwcka efter att jag hade föds men jag såg henne flera gånger under tiden jag växte upp. Mina föräldrar märkte att jag pratade "ut i luften" men det fanns ingen där dem kunde se.

Jag minns från kanske tidig tonår att jag började få drömar som va så verkliga att jag kunde bli rädd och allt från samma dag till 10 år senare har saker jag drömt inträffat. Det har varit allt från att någon flyttar, skadar sig eller dör.

Jag har tagit sista andetaget ihop med några och det är tungt men jag antar att dem kommer till mig för dem vet att jag kan ta det. Har fått ringa till vänners föräldrar när det hänt något med deras barn eller deras barn är påväg att avsluta livet.

Jag har alltid varit lite annorlunda än andra. Men jag har inte varit redo för att ta tag i det så jag stängde ner mig själv helt. Jag kunde bara inte ta i det och efter x antal glåpord angående häxeri och att jag va häxa gjorde också mitt beslut att låsa mig helt.

Vilket tar mig till detta året. Jag och min pojkvän gjorde reiki kurs och är certifierade reiki healers 1&2. Under denna kurs började märkliga saker hända för mig, jag började höra alla röster igen. Jag kunde säga saker som jag aldrig sagt tidigare och fått reda på att det är saker min pojkväns bortgångne morbror brukade säga. Jag älskar min kontakt med den andliga och spirituella världen.

Jag började lägga tarot och varje gång jag gör en läggning så skriker alla korten på mig att jag måste hitta en mentor. Jag känner mig väldigt låst i detta för nu har jag sökt i veckor för att kunna hitta någonstans jag kan börja och iallafall kan prata med någon.

Mvh
Joylykke

[Urskog]
6

När jag läser ditt inlägg så känner jag igen mig i mycket, är uppvuxen med andevärlden och har sett och hört dom hela mitt 55 åriga liv något jag som barn och ung trodde alla människor gjorde men så småningom insåg jag att alla var inte lika öppen för det.

Det här med mentor, dom absolut bästa mentorerna är dom på andra sidan våra guider och andra hjälpare som finns och så gärna vill stötta oss i vårt andliga arbete. Det finns tyvärr väldigt många fysiska individer som utger sig för att vara mentor men istället handlar det enbart om att tjäna pengar.

Jag provade själv några kurser i mina yngre dagar och visst det var väl trevligt och så men dom som verkligen kan vägleda är dom som redan är på andra sidan och där kan ingen kurs i den fysiska världen ge oss dom råd vi behöver.

Har vart många år under långa tider och månader i ett indianreservat genom åren och fått ta del av shamanismen på riktigt nära håll, lära mig från grunden i en kultur som vi vita sällan släpps in i och det blev genom att jag adopterade två äldre familjer som saknar allt och hjälpte dom ekonomiskt så på den vägen blev det men även där var det ingen som någonsin kunde vara min mentor och det gjorde dom väldigt klart för mig att det är endast andarna allt annat är den fysiska människans kunskap vi tar del av och den fysiska människan kan aldrig någonsin leda oss andligt men det kan andarna.

Bolla tankar och så via forum kan vara bra men söka en mentor där råder jag dig att verkligen vara försiktig och vad du gör betala inget till någon varken i trådar eller via pm.

När jag läser ditt inlägg så ser jag bums att du har så fantastiskt mycket inom dig, sån stryka i att se och höra, Du som jag har verkliga drömmar och allt är en enda stor vacker verklighet som är väldigt svår att förmedla till andra och tro mig jag har försökt många gånger genom åren men fick ge upp för är man inte med om själv då är det svårt att sätta sig in i det och väldigt svårt att förstå för dom som inte ser och hör andarna lika enkelt och lätt som du och jag gör.

Som dig har jag tagit sista andetaget med många och då menar jag att personen/personernas ande sökt upp mig och har helt enkelt slagit sig ner här hemma hos mig och berättat att dom är på väg över och nu släpper jag jordelivet. En del har astralt lämnat den fysiska kroppen var den än befinner sig fast kroppen ännu inte slutat så behöver anden släppa för sjukdomar och smärta kan upplevas svårt när en person är i slutskedet för anden så anden behöver befria sig.

Det är också ofta som många kommer förbi och säger nu är jag hemma och så går det nån dag så får jag höra av någon att en person dött eller så ser jag en dödsannons och tänker ja men du var ju här och berättade det något som känns så oerhört vackert och fint.

Det som är viktigt också i allt det här är att det är inte enbart tragiska händelser som vi ser och får vara med om det är också positiva saker som förmedlas till oss men många fastnar i att det är död och då är det destruktivt så här behöver vi öppna oss även för dom positiva roliga saker som vi kan se innan vi vet om det och innan det har hänt.

En vän till mig vann en summa pengar och hon hade inte ens köpt en lott då men det där fick jag veta av min guide och mycket riktigt hon vann en summa och det var så oerhört fint och glädjande för hon kämpade så hårt ekonomiskt men så löste sig den knuten och hon fick tillbaka sin ekonomi och sitt liv.

Nu siar jag inte och jag jobbar inte som medium eller med något andligt öht det här är bara något som finns med mig helt naturligt sen jag var barn och det jag fick lära mig i yngre år av min guide var att bara låta allt flöda och finnas med naturligt. Inte påverka eller försöka söka bland fysiska människor för dom har sin personliga andliga resa jag har min och du har din så försök släppa låsningarna och låt andevärlden leda dig rätt det är mitt råd.

När det kommer till korten som skriker på dig att finna en mentor så rent spontant tänker jag att du har redan din/dina mentorer i andevärlden och att det är dom du ska lyssna på därför skriker korten åt dig lyssna och känn tilliten för där har du verkligen några som du kan lita på och du är absolut inte ensam i det du gör tvärtom du har en gåva som få har så försök känna tilliten och släpp fram dom från andra sidan i ditt andliga arbete ❤️