Aktivitet här?
Hej! Skapade inlogg för en stund sedan märker att de flesta trådar är gamla. Är det så att det emigrerat till något annat ställe? (Om nu någon läser detta…)
Jag söker folk i Göteborg med omnejd. Är främst inne på tarot.
// Marie // @kerningwitch på instagram //
#0: Hej, det är ett problem som jag tror gäller hela iFokus. Exakt vad den låga aktiviteten beror på är väl inte helt klart. Kanske är det flera olika orsaker som spelar in. Jag har, då och då, låtit antyda att det kan vara lite för 'lågt i tak' på forumet som helhet men inte fått något vidare gehör för detta.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/
Oki. Frågan är om jag ska fortsätta söka annorstädes, tror dock inte det finns så mycket ”öppna” forum däremot.
#2: Du kan ju göra ett försök här i alla fall, kanske även på 'besläktade' forum. Möjligheten finns också att använda sök-funktionen i menyraden och söka på 'göteborg' eller dylikt. Och sedan skicka ett PM (personligt meddelande) till berörda.
……………………………………
Jag har sett nedgången av andliga forum på i fokus i många år nu så inget konstigt med det och mitt råd är var försiktig med vad du skriver i öppet forum om dina upplevelser.
#0: Häxor iFokus är en lite sömnig sajt men det verkar finnas mycket kunskap här hos medlemmarna.
Starta gärna en tråd till där du efterlyser likasinnade i din del av landet så hoppas jag du får napp! 😀
#1: Nejdå, låg aktivitet gäller inte hela iFokus. 😊
Kanske inte den bästa öppningen att välkomna en ny medlem till plattformen på…?
Takhöjden på de olika forumen sätts av sajtens Sajtvärd och tycker man att det behövs högre i tak så får man väl själv erbjuda ett generöst "diskussionsutrymme" på sin/a egna sajt/er.
// Harley
Check, nej, lite därför jag vill hitta folk i mitt närområde. Jag slänger upp en liten tråd så får vi se 😌
#5: Tack för den, lite förtäckta, kängan. Men jag tror inte att iFokus vinner i längden på att vi låtsas att allt är frid och fröjd, nog är det lågvattenmärke alltid. Men jag tar det (när jag orkar ta stryk) på rätt plats, som kanske är på 'Värdsajten', värdarnas forum.
……………………………………
#8: Ja, lite olika syn. Jag vet att din sajt går bra och det gratulerar jag. Mitt intryck är dock att iFokus i stort går - 'sådär'…
……………………………………
Ja det är också för mycket negativa inlägg . Massproduktion av nedvärderande inlägg och nedsättande inlägg om andra användare i min smak.
#10: Ändå är i fokus ganska så hyfsat skonat genom hård moderering och ordning men jag håller absolut med dig och vi ser det här väldigt tydligt på dolda sajter och grupper , där kan det riktigt gå ann så man blir riktigt mörkrädd över hur en del för sig och medvetet förströr för andra.
Hua, skrämmande 🤯
- Redigerat 2021-03-05 17:00 av [Månglädje]
Kan tänka mig detta… bara för att man sitter i skydd bakom en skärm och så vidare
Alla forum av den typ som fanns innan Instagram, Facebook Twitter etc uppkom, de lever en tynande tillvaro. Det mesta flyttade dit.
iFokus aktivitet minskade, andra forum jag var med på om arkeologi lade ner. Och kaktus forumet jag var med på i USA tappade folk, när sociala medier kom.
Men, anonymiteten här är bättre än i sociala medier.
#14: Det är himla synd att så många plattformar får ge vika för facebook, twitter med flera och sånt gör att vi som inte valt att vara med så i sociala medier snudd på tvingas dit mot vår vilja när andra forum dör ut.
Personligen sätter jag inte min fot på något av dom ställena jag föredrar plattformar som i fokus där vi kan välja anonymitet på ett bra sätt men vi kan också välja om vi vill vara öppna och det tycker jag är suveränt bra.
Jag är inte med i något annat än i fokus och det här känns så bra och lagom för mig 😎
Hej
Ja jag håller med om låg aktivitet,., jag är alldeles ny på området och hade hoppats på eldiga berättelser och tips om örter månen osv,,. Jag har läst massa själv såklart ,,. Men ändå kul å läsa å höra andras upplevelser..,,
Please? Till me everything 😄
Visst är det låg aktivitet på flera håll på i fokus men en del sajter är det fullt ös på så det ser väldigt olika ut.
Sen får vi också tänka lite att kanske bidra själva som medlemmar på olika sajter till aktiviteten inte bara vänta oss att moderatorer ska stå för hela aktiviteten.
På flera forum finns också moderatorer som inte vart aktiva på månader och då faller lätt aktiviteten så det där är 50/50 både medlemmar och moderatorer behövs för att ett forum ska ha bra aktivitet.
Jag har genom åren sen jag kom med första gången 2008 drivit och startat forum på i fokus och sett hur otroligt olika det är och även hoppat in på forum som har noll aktivitet i hopp om att få ny fart men det är inte lätt och det är känt att har ett forum redan tappat så är det inte enkelt att få igång det på nytt för folk drar inget konstigt med det men tråkigt så klart för både medlemmar och moderatorer.
För att få aktivitet måste alla hjälpa till både medlemmar och moderatorer för annars tappar det och blir väldigt svårt att få igång igen men det finns också dom som har lyckats vända det där och satt fart på aktiviteten på sovande forum och det tycker jag är fantastiskt roligt så heja dom snyggt jobbat 🤗
Nu ska sägas att jag har inga negativa synpunkter på den här sajten, jag är sällan in men ibland läser jag lite och jag är inte medlem i många sajter för jag tycker att det är lättare att vandra runt än att alla kort från sajter hela tiden uppdateras och blir en enda röra i flödet 😂 så jag vandrar runt lite här och var istället och det känns bra för mig och nu är jag här och jag hoppas att sajten kan få nytt liv och komma igång igen för den behövs för alla sökande häxor 😎
Ställ en fråga!
Alltid när jag har ställt en fråga här inne brukar några skriva tillbaka. Det kanske inte är massa spontan inlägg men svar på frågor får man.