Tabun är till för att brytas
Vissa tabun har funnits som ett skydd, andra för att förtrycka människor.
Tänk att vi häxor fortfarande, i dessa upplyst ljusa tider, kan ses som ONDA och inte som hela människor, med goda och dåliga sidor precis som alla andra människor.
Snacka om fördomar.
Jag önskar att jag skall få ha kvar mitt spektra, att titta igenom, där folk är människor, svaga och starka, långa och korta, ljusa och mörka, smala och tjocka, men alla mänskliga.
VIll man göra världen riktigt enkel, så säger man att: jag har alltid rätt, screw the rest.
Låt mig aldrig falla i den gropen.

Hej på er..det är ett tag sen jag var här..nämligen maj var det…sen har året gått..sen gjorde jag en tabbe..eller tänkte inte så långt som min näsa räckte…jag är ju mest på ÖN…för det är en sajt som jag är intresserad av..pågrund av vad som jag har varit med om sen min ängel reste över….så nu idagarna kom det in inlägg om vodoo och svart magi…på ÖN..klart så var jag där och skrev..att dessa ämnen inte hörde ditt..så jag bad dom göra eller gå till sajten häxor eller förhäxor…för i min skalle fanns det bara mörka energier..och onda häxor…så det var därför jag skrev som jag gjorde…men efter två mail..så fick jag mig en tankeställare..det finns ju även GODA häxor…så jag kommer mer ofta att titta in här och läsa om er…och jag ber av hela mitt hjärta om förlåtelse till er här..vill ju inte sända över mörka energier till er…såra er är det sista jag ville göra….jag tror att denna tråd kom upp efter JAG gjorde som jag gjorde…så FÖRLÅT…KRAM/DRUTTEN
sänder ett fång blommor till er

När inte ens Gott och Ont finns, varför ens bry sig om vad folk kallar en?
Häxor idag tycker jag mest folk uppfattar som kuriösa, udda och ja, så där new-ageiga som man ser på tv's mediumprogramm. Folk flest VET ju inte var traditionen kommer ifrån, de vet inte hur det sett ut, hur det fungerat, etc etc.
Ignorance is bliss, heter det på engelska, men jag vet inte om jag alltid kan skriva under på det. Å andra sidan kan man ju skylle lite på just alla mediakåta häxor som fått gett ansikte åt resten av er. De som med spindelvävslogo och sånt poserar, gärna i ngt slags fignerat motljus, i tidningar och på tv.
Svårt är det, att vara den man är, om man hela tiden låter sig dömas av andra …eller hur? ;)
drutten53….det man vet lite eller inget om är man oftast rädd för, lär mer, låt kunskapens ljus lysa på vägen du går så blir det snart till Visdom….
Kram från en inbiten häxa av födslen….Lady Oona