Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 778 ggr
LinaN
0

Shamankursen i E-tuna

Ja, då överlevde man även denna helgen!

Jag fick skjuts hemmifårn av en av deltagarna, vi satt och pratade en massa värdsliga saker. Bilkörning, eko-driving och de finska rötterna.

Väl i E-tuna så träffade vi på Thomas, som den stora björn han är så fick man en rejäl björnkram och man kände bara hur man ville försvinna in i pälsen obygga bo. Vi gick upp i lokalen, som var en fritidsgråd, spiraltrappan som ledde upp till lokalen var flerfärgad och förde tanken till bron Bifrost i den fornnordiska mytologien.

Vid sexsnåret hade de flesta redan anlänt, vi blev allt som allt 11 stycken. Ett litet mittcentra upprättades, med alla elementen representerade. vi fick även lägga något personligt på mittcentrat som sedan kom att ligga där under hela kursen. De föremålen blev minst sagt laddade kan jag säga! det stack i fingrarna när jag lyfte upp min månskära på söndagen, men nun går jag händelserna i förväg.

Det blev mycekt teori första kvällen, men även en resa hann vi med. Vi diskuterade en himla massa och tankarna började frenetiskt snurra i skallen på en.

lördagen kom med frukost, litet emr teori, trumresande, vi reste cokså efter andehjälpare åt en av de andra deltagarna och jag slogs av hur lätt det var att resa för någon annans räkning och efter lunchen begav vi oss ut i skogen. Gick först till en vacker kraftplats, och sedan till ytterligare en. Det berättades om utesittning, och om landskapsgång (en form av meditation och vördnad för naturen) och sedan när vi var på kattön så skulle vi finna en växtande. Sagt och gjort, ut spatserade 10 glada elever rätt ut i mossen för att leta växter genom att följa små varsel. Detta var väldigt itnressant och spännande. Jag mötte på en intressant växt som jag ska läsa på mer om. 

Vi begav oss sedan hemåt till lokalen, åt litet mat igen och senare på kvällen dök även Tomas Wolf upp (trummakare och shaman) och vi hade då en större ceremoni på kvällen där det trummades i 2½ timme där man fick utöva det ma nlärt sig. Själv dansade jag tills benen inte bar längre, en oerhört intressant upplevelse där många spärrar och inre blockeringar släppte. Även min depression fick sig en rejäl duvning och jag mår bättre nu än på ett bra tag.

På söndagen så fortsatte vi diskutera, gjorde två guidade trumresor och hade det väldigt trevligt.

jag skriver bara ett kort referat eftersom den här helgen blev oerhört personlig för många av deltagarna och det är ändå något jag vil lbehålla för mig själv. Men jag akn säga som så att detta var mina mest välspenderade 1000-kronor i år! Jag har lärt mig så oerhört mycket och att mina blockeringar lossnat o gett emd sig har gjort mig oerhört gott!

Jag kan med rent samvete rekommendera Thomas Erikssons kurser, de ger oerhört mycket. Jag har ju vart på två trumträffar och en kurs i shamanism tidigare, men denna helgen har gett mer än de andra tillfällena… och det emd råge!

Bilder kommer inom en övrskådlig framtid läggas ut på trolltrummans sida. www.trolltrumman.net 

och det var allt för mig för den här gången.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

zeretki
0

Härligt att höra att du mår bättre nu! :) Och att du fick en bra upplevelse.

LinaN
0

en bra upplevelse, det var massor! :D väldigt omvälvande som sagt, o fantastiska!

trampolin
0

Åh vad det låter kul :) var man tvungen att ha erfarenhet av sånt innan för att få vara med?

LinaN
0

Nepp inte det minsta! :D

det var en grundkurs i shamanism, och det hela vart klart itnressant. Vissa hade ignen tidigare erfarenhet och andra hade…. Det var väldigt blandat och det var en oerhört fin stämning.

Goranka
0

Jätteroligt att läsa om dina upplevelser LinaN. Din dans var i sanning en brinnande eld, ett stormande vatten, tusen hektar rasande jord och tornadovinande vindar!!

Är man intresserad av att ordna en kurs nära sig kan man alltid höra av sig till herr Eriksson: trolltrumman(SNABELA)hotmail.com och agera hjälp-arrangör. Man går då kursen gratis som tack för hjälpen.

Mvh-G

Coturnix
0

Tack Lina N! Det var trevligt att läsa!

LinaN
0

Goranka, jag tränade ju aikido igårkväll….. så nu har jag tränignsvärk på tränignsvärk! :D

pippa__
0

Usch va jag önskar att jag följde me dej!!!!!

[trumman]
0

Det är bara att du kommer på en av mina (f.d. Goranka) kurser nästa gång.

Du är välkommen!