Varför Kista?
En fråga jag får av många är just varför en sk. vampyr väljer att sova i en kista. Alla kanske vet med sig att det är ett sätt att undvika sol ljuset som för mång av oss, som lärt sig att enbart visstas ute om nätterna, kan komma att bli en skadlig ljus källa. Men en kista är inte enbart en möjlighet att undgå solen utan också ett sätt att skärma av sig från omvärlden. För många inom vampyrernas värld ses det som ett sätt att skapa lugn och ro inom sig.
Att sova i en kista kanske är ett udda sätt att leva på. Vad gör man om man bor med någon då? Det finns ju alltid dubbelkistor att få tag på som man kan sova i ifall man känner för det men även en vampyr kan använda en helt vamlig säng med villkoren att fönstren i rummet är förtäckta. Dock anser många inom "vampyr världen" att man inte anses som vampyr så vida man inte följer dess riktlinjer.
(tänkte bara skriva av mig det då kanske många här inne funderar kring det också.)

Gör dem verkligen det, är det inte en myt? (Vet inte själv, undrar)

Går det inte lika bra med en pappkartong. Men det är ju så klart inte lika häftigt som en kista.
#1 . Det finns oerhört många inom "vampyr världen" som sover i en kista. Dem flesta jag känner och har kontakt med gör det.
Det är som sagt "a part of the image".
#2 Varför en pappkartong?! Har man en vampyrisk livs stil tycker jag en kista är ett utmärkt sätt att leva út sin image fullt ut. 
Hur ser du på det här med att sova i en kista eller inte? Jag antar att du sover i en men hur ser du på andras sovvanor, hänger det på kistan om man är vampyr eller inte? Hur gör man om man sover någon annanstans än hemma? Jag har lite svårt att förstå mig på det här.
Har något med att dom faktiskt är "döda" att göra tror jag.. och att dom inte tål solljus… Men det finns fortfarande inte bestämt exakt hur en vampyr ska vara osv… Sen är det så att Kistor är otroligt sköna att ligga i=)

-Jag såg en sån bild! Veckoslutssemester; ett dubbelrum och en dubbel kista tack.( Jag förutsätter att det går att vara skämtsam med vampyrer.) Jag är också intresserad av att veta mer om detta..
Jag älskar sånt… Vampyrer o sådant..
#4 Jag kan mycket väl sova i en vanlig säng och kan lätt sova hos någon annan i en säng eller på soffan så länge fönstrena är förtäckta men för att undvika ljus starkare än en 25 watts lampa är en kista det mest effektivaste sättet att sova på och eftersom jag sover dag och är vaken natt är det ett säkert sätt.
I och med att jag levt mitt liv i många år under mörker är min kropp oerhört känslig mot sol ljus. Solens ljuskällor kan lätt göra mig oerhört dålig dvs svag samt att mitt skinn lätt torkar och stora sår uppkommer (konctaterat hos läkare). Det händer att jag går ut dagligen men ytterst sällan. Under dem tider jag går ut då solen är framme håller jag mig gärna i skuggor eller bär med mig ett paraply.

Varför inte sova i kista? Det är bekvämt, varmt och tryggt.
Men sen är det väl inte kistan som gör vampyren, eller?

Gog666 skrev:
"#1 . Det finns oerhört många inom "vampyr världen" som sover i en kista. Dem flesta jag känner och har kontakt med gör det. Det är som sagt "a part of the image".
#2 Varför en pappkartong?! Har man en vampyrisk livs stil tycker jag en kista är ett utmärkt sätt att leva út sin image fullt ut.
"
Så det är alltså image det handlar om? för isåfall skulle jag nog ändå sova i en säng. Ingen behöver ju komma och titta på hur jag sover ;)
och ÄR det verkligen skönt att sova i en kista?? jag voltar ju runt i sängen som en toka på nätterna och vaknar med ben och armar åt alla håll. Jag tror jag skulle bli lätt klaustrofobisk i en kista..
Med tanke på mina tjocka gardiner är hela min lägenhet som en kista. Och jag har gott om rum i sängen!

Jag är inget vampyrämne
…står inte ut att ligga i en sovsäck ens.
Eller hur var det? Är man "född" vampyr?

När jag var ung önskade jag mig en kista hett, men inte för att sova i, jag ville ha den som ett soffbord, och lackröd skulle den vara.
Soffbord!? Kista!? Hmm.. Nu när jag tänker på det.. Faaan va snyggt…

Jobbar du natt då?
Jobbar natt..?
Jag jobbar natt ja. Min festmö är konstant hemma.
#12 för oerhört många inom vampyr världen är vampyr ingenting man helt plötsligt blir utan något man alltid varit men sedan tar det också en tid innan man kommer till "vakningen" dvs -
"when a person gets awakened".

Och hur går "vakningen" till?
#19 "vakningen" får du hjälp med av en äldste. Jag kan inte förklara hur den går till då jag inte är en äldste.
Jag börjar med att be om ursäkt men någonstans känner jag väl en liten annoying thought att någon spelat alldeles för mycket vampire the masquerade….
Men samtidigt vet jag ju att de tfinns så kallade vampyrkulter som lever som vampyrer, sover i kistor, smakar blod (men livnär sig itne på det) men tycker om blodig mat, dvs rare stakes.
Det finns sjukdomar som gör folk ljuskänsliga….
men lysen starkare än 35 watt? alstrar inte datorskärmar mer watt än så? isf måste du må väldigt dåligt att sitta vid datorn….
Lestat coh Louis har ju inga problem att använda internet enligt Anne Rice. Och de jag stött på änsålänge inom vampyrvärlden är faktiskt ute dagstid emn täckta, inte direkt skidluva men med solglasögon, långärmat och långbent, hög krage och parasoll samt hattar med brätte av olika slag.
Jag vet. ^^ har umgåtts med sådant folk aktivt, också iklätt mig som både tjänare och youngling. men inte efter någon ceremoni förvaltad av en elder….. i de kretsar jag umgåtts har det itne funnits några elders, utan det var bara unga personer som var i detta hus.
Men mitt intresse för hästar tvingar mig ut i dagsljuset och jag är inte längre så vackert blek som ajg var en gång, men jag får fortfarande klåda och ofta svår huvudvärk vid solsken. Så även mitt isommaren är jag fullt påklädd…… men jag saknar att bada i havet……
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#21 Visst finns det vampyrer som håller sin livs stil bortom utomstående men också oerhört många som väljer att vara öppen om sig själva där en av dem är Don Henrie och liksom han är både jag och min fästmö oerhört öppna om våra liv dock noga med vilka vi väljer att framhäva den till.
Nog finns det elder i communitine alltid där en av dem är fader Sebastian som lever sitt liv i USA.
En elder träffar man enbart om man är medlem i en community och en av dem många Havens.

#20 Okej :) förstår, Tack.
#21 Mmm, Vampire The Masquerade… Såg just en ny serie som ser ut att komma från rollspelet litegrann, Moonlight. Fast Blood Ties, också vampyrserie var bättre. 
Annars älskar jag Buffy och Angel, det var två roliga vampyrserier!!