Upptäcka sin magi
Hejsan!🙂Hur upptäcker man om man har magi? :)
✨Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.✨
Hur lär man sig att gå? Man försökte gång på gång tills man hittat vad som fungerar. Ägna dig åt andlighet varje dag. Skriv ner dina upplevelser när de kommer i en bok, för senare reflektion. Jag ägnar mig dagligen åt andlighet och skriver ner ett par ggr i månaden, inom ett dygn från upplevelsen.
Jag fick veta av ett väsen att jag har magi i blodet som jag hade ingen aning om. Från det finska gamla folket.
Kunskap är ett viktigt verktyg. Läs mycket information och känn efter vad du känner dig dragen till och fördjupa dig i det.
Personligen tror jag att alla har magi. Vi är alla spirituella varelser och om vi letar djupt inom oss själva får vi tillgång till kunskapen som själen redan besitter.
Man upptäcker sina förmågor genom att regelbundet ägna sig åt andlighet.
Låt dig inspireras av de andliga traditioner som du dras till, eller till de som dina förmödrar/-fäder ägnade sig åt, och öva.
Andlighet är traditioner, högtider, böner/kommunikation och formler, meditation, etik, mytologi, offer och tillbedjan, sånger, naturupplevelser mm etc.
Ägna dig varje dag åt andlighet så kommer du utveckla och väcka din egen form av andlig förmåga.
En utmaning!
Gör en andlig aktivitet varje dag, från idag, till vårdagjämningen!
- Redigerat 2021-11-26 19:07 av NiklasTyreso
#2: ohh! Jag älskar väsen! Hur visste du att det var ett väsen och vet du vilket? (du behöver givetvis inte svara om det är för personligt)
Under regnbågen är alla fria
Magi finns inom oss alla det gäller bara att upptäcka den och känna tilliten.
Magi behöver inte vara något stort det kan vara en vacker blomma vi får syn på som får oss att må bra, ett moln en himmel som känns magisk i sina olika skepnader.
Vi kan fånga ögonblick som för oss betyder något medan det för andra inte har någon betydelse.
Vardagsmagi brukar jag kalla det för och ju mer vi upptäcker och ser ju mer magiskt blir allt omkring oss och insikten i att sträva efter något stort ter sig väldigt liten när det är dom små pusselbitarna som utgör en magisk process.
Hålla liv i andligheten är ett gott tips och inte låta sig vilseledas av andra, sträva efter att vara den vi är och utföra det vi känner att vi är kallade för där har vi en magisk kraft.