Utföra magi
Hej! Om man utför god magi, om man skulle önska pengar till sej själv t.ex, slår det tillbaka så trefaldigt på ett dåligt sätt då. Jasonina
Nej, du får inte tillbaka trefaldigt på ett dåligt sätt om du gör en money spell eller önskar pengar till dig själv 😃
Trefaldighetslagen är något inte alla över huvudtsget tror på eller arbetar med. Själv följer jag den inte. Men jag tror det är viktigt att göra klart för sig själv Varför man gör något och om man är redo för konsekvenserna.
Jag skulle vara noga med att specificera. Man vill ju inte få pengar på vilket sätt som helst, man vill ju tex inte ärva för att någon dör. Ett sätt att undkomma det är att manifestera att det alltid är för alla inblandades högsta bästa. Man kan också manifestera ett stabilt pengaflöde så att man alltid har pengar till det man behöver och lite till.
Trefaldighetslagen är mest som en varning inför att använda magin till att skada andra, så att man inte tror att man är utan skuld om man använder magi. Man har precis lika mycket ansvar som om man skulle skada någon rent fysiskt. Så du kan känna dig trygg med att utföra magi för din egen vinnings skull. Men om det skulle ske på någon annans kostnad så kanske du vill tänka en gång till innan du gör det.
Tänk dock på att magi är farlig på många sätt om man inte specificerar det man söker. Just pengarmagi för ens egna eller andras vinning kan framkomma som skadligt, även om man inte menar det. Ett exempel är att man i lugnan ro önskar sig pengar. Så om det inte finns lätta vägar för magin att arbeta, kan det hända att någon nära dig går bort och du ärver pengarna, och då har magin gjort sitt. Lite utanför trefaldighetstemat, men den är relevant i vad det kan komma att skada :)
Enligt vad jag tror så kan man manifestera det för egen vinning men skulle någon, låt säga anhörig, sen dö så du ärver pengar så hade det hänt ändå, men att många hade tolkat det som nån form av trefaldighetslära (som jag inte tror på oavsett.)
Man kan be att det man önskar ska ske på rätta och perfekta vägar, eller också att det ska ske för ditt eller alla inblandades högsta bästa. 💖

Om jag utövat magi i ekonomiskt syfte har det varit typ "jag har det jag behöver, jag har så det blir över"
Mer än så behöver man inte 🙂