Häxor iFokus

Häxor

Etikett: i-häxans-trädgård
Läst 590 ggr
demon_sid
0

ÄR alla som har svart

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kantig hatt med långt mörkt hår häxor ?
Det tror min systers son som är 2 år.

2Dark4u
0

Hoppas att det inte är så iaf, för det finns ju något som kallas hårdrockare, och gothare bla och om alla dem skulle vara häxor skulle det bli väldigt mycket häxor:)

lightseeker
0

oh, ja, vad trevligt, alla tillsammans, det blir ju väldigt starkt.

zeretki
0

Nej, alla som har svarta kläder gillar svart. Den generaliseringen går jag med på. :)

Tunrida
0

Jag tycker det är intressant att fundera över var din systers lilla 2-åriga son kan ha fått en sådan föreställning ifrån? Den kommer ju någonstans ifrån nämligen…

Vad tror du själv demon_sid? Vore kul att höra dina egna tankar om detta. :-)

KlaraStjarnljus
0

Jag gillar svart, jag kallar mig häxa… men jag har nog oftare jeans och tröja än hellångt svart sammet eller fladdrigt, och hög hatt har jag inte haft sen halloween '01, lol!

Men 2-åringens beskrivning är väl ganska typisk för generella fördomar? Kantig hatt, menar du toppig "häxhatt"? Svart hår behöver de väl inte ha, men häxhattar är ju allmänt förknippade med häxor, eller? Räcka ut tungan Sen vad man menar med häxa skiljer sig mellan olika människor… Flört

KlaraStjarnljus
0

Fast brukar det inte vara lite tvätrom då, kom jag på, att barn tror att alla häxor ser ut på ett speciellt sätt, inte att alla som ser ut på ett speciellt sätt är häxor? Fast det kanske hänger ihop Räcka ut tungan