Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 2219 ggr
LinaN
0

Trumresa i Göteborgstrakten?

Är det någon som skulle vara intresserad av att delta i en trumresa för Sejdman Kluve?

Har planer på att arrangera ett sådant kurstillfälle nu framemot sommaren om det finns intresse.

Mest troligt blir isf att det blir utemot Vänersborg/trollhättan till och änsålänge har vi inte tagit reda på någon lokal eller liknande utan nu är det bara ett stickprov för o se om det finns intresse.

tror maxantalet deltagare ligger på 6-8 st….

Intresseanmälan mottages.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

zeretki
0

Beroende på priset så är jag MYCKET intresserad! :D

LinaN
0

okie :D

Då har vi 2 intressanmälningar utöver mig själv.

Priset beror ju på hurmånga vi blir, ev lokalhyra och Kluves avgifter (vilka sällan är skyhöga…)

ska höra emd vår hyresförening om vi har ngn grupplokal man kan hyra som boende.

Samt ska sätta upp ett anslag i skolan för o se om där finns mera intresse där. För då är det ju mer än 1 grupp som har möjlighet att resa….. Då blir det billigare i "längden" för alla.

Qabang
0

Jag är också intresserad, detta blir då min första. Men jag vill också veta lite mer om bland annat priser? :)

LinaN
0

Ska maila Kluve och det verkar iaf som om intresset finns.

Då är vi tot 4 st just nu.

OzzyochJag
0

Jag är absolut intresserad!
Var med på en trumresa med honom i somras, men jag lyckades inte ta mig upp och jag skulle jätte gärna göra ett nytt försök.

KarolinaNowak
0

LinaN, har du kommit i kontakt med Kluve än? :)

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

LinaN
0

Nej ,så långt har jag itne hunnit.

Men jag mailar honom i veckan som kommer nu. Samt kollar upp vad vår föreningslokal kostar här.

Skuld
0

Låter jätteintressant, beroende på pris förstås…Skrattande

I så fall är vi två som är intresserade här, jag & "Liette"

Håller tummarna att det blir av för det är första gången för oss båda! Vi väntar med spänning på ytterligare informationRäcka ut tungan

LinaN
0

Så, förfrågan är mailad till Sejdman Kluve. Har haft väldigt mycket att göra i skolan på sistonne så jag är ledsen att det tagit emr än en vecka…

Lokal i ljungskile finns för 500kr/ rum, och vi behöver väl bara 1 rum skulle jag tro. Ska höra med min hyresvärd om det finns ngn lokal man kan hyra för samma summa över en helg här i vbg också. 

Så nu är det bara att sitta och vänta på svar!

zeretki
0

Måste väl finnas nån lokal i Vänersborg att hyra? Undrar bara var… Kan man ringa kommunen?

LinaN
0

Freja, ta't lugnt, en sak i sänder :D

Vi hör med min hyresvärd först :D

OzzyochJag
0

Hur går det med trumresan?

LinaN
0

Jag har inte fått ngt svar av Kluve på frågan, han har ju ganska sså fullt upp med sina trumbyggarkurser vad jag har förstått.

Men jag hoppas på svar så snart han inte är lika belamrad med projekt. 

Han har j uiteng jort mycekt uppdaterande på hemsidan och mig veterligen så är hela dne engelska översättnignen klar och ska bara läggas upp nu.

LinaN
0

Då jag inte fått ngt svar från Kluve ang denna frågan tänker jag nu vända mig till en annan shamaniserande figur. Dvs Thomas Eriksson som höll kursen jag var på.

Finns det fortfarande intresse häromkring? Det skulle då bli enligt samma variant som den som var i Eskilstuna. Helhelg med massa praktik, teori och övningar. Skogsvandrande mm. cereomiellt arbete, diskussioner mm.

Thomas1.jpg Thomas and the drum picture by Caija

Jag ska nu ta kontakt med kommunen och förska skramla ihopa någon bra lokal som ligger vackert en bit utanför staden, om itne det går så får ajg försöka hitta ett annat ställe som fungerar lika bra. 

Så min fråga är nu, finns det fortfarande ett intresse?

MvH LinaN

rosmarin90
0

Kommer Thomas är jag också intresserad, men det beror på när det blir….

LinaN
0

Datum är satt till den 7-9 mars 2008. Så folk har gott om tid på sig att både planera jobb, tåg/bilresor och lägga undan pengar om man är fattig student som jag :D

Vilket påminner mig at tjag ska ringa kommunen omedelbums!

LinaN
0

Nu har jag pratat med kommunen, men de föreslog bara vandrarhem, o de blir ju gärna rätt dyra…. däremot så har jag nu pratat med scouterna i kommunen o vi verkar få ett hyfsat pris per dygn hos dem.

NightPhoenix
0

Vad kostar kursen LinaN? Och var hade du tänkt att den skulle vara?

LinaN
0

#18 I dagsläget har vi inte en kostnad, eftersom vi just nu har flera olika prospekt på lokaler så vill vi ju välja den som är billigast men som har bäst förutsättningar.

Det vi vet med säkerhet idag är datumen som är den 7-9 mars, samt att kursen kommer hållas någonstans inom Vänersborgs kommun. Mer info än så har vi inte i dagsläget eftersom det fortfarande är osäkert vilka lokaler vi kommer att få i slutänden.

Men det kommer komma ett utskick, med all info som man behöver, dvs tider, kostnad mm.

Så håll ut! Jag uppdaterar allt eftersom!

------------------------------------------ 

Sedan vill jag okcså passa på att tipsa om att SJ har "just nu"-biljetter som går att boka tre månader i förväg och då är resan lika billig som en sista minuten resa. Så där kan man tjäna in många slantar genom att vara ute i god tid om man vill åka tåg till kursen.

ToadAnima
0

Blir det fler tillfällen ?

LinaN
0

#20, det borde det bli….. ser ignen anledning till att det inte skulle bli flera tillfällen.

Finns det ngt som hindrar att du skulle ta dig dit nu när du har 4 månader på dig att planera och ev lägga om scheman o liknande? :P 

Det kommer ju planeras in en fortsättningskurs senare under våren om det är tillräckligt många som anmäler sig och kommer den 7-9 mars.

ToadAnima
0

Är upptagen då. Men hoppas på sommarmånaderna där det blir bättre tid, då i Göteborgstrakten också hoppas jag.

[trumman]
0

LinaN: Thomas här. Vi kör så det ryker då ja, bra bra!

rosmarin90
0

Tyvärr kan jag inte de datumen. Vi arrangerar en regressionskurs på föreningen den helgen. Dessutom är det en annan kurs jag vill gå då också, i psychic art. Ingen som vet hur man klonar sig??? FlörtSkulle behöva bli tre personer så jag kan delta i tre kurser samtidigt. Skämt åsido, det går väl fler tåg. Ha en fin kurs nu….

OskyldigRose

LinaN
0

Efter att julhysterin har lagt sig så ska jag jaga scouterna med blåslampa så vi får bokat stugan samt kan börja ta fram en prisuppgift.

Vi har minimum antal deltagare på 5 st, och blir det inte 5 så senarelägger vi helt enkelt kursen.

lightseeker
0

kan tänka mig att dyka upp, men ev. har vi ett stort evenemang på gång själv här i Mars. Så jag måste avvakta tills jag vet exakt datum för vårt eget åtagande.